خبرگزاری کار ایران

جان باختن یک هزار و 118 نفر بر اثر حوادث رانندگی فارس

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۵۹

فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و 118 نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های برون شهری و درون شهری استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمد علی گودرزی" در مراسم یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حوادث ترافیکی و مأموران نیروی انتظامی که در این راه جان خود را از دست داده اند، بیان کرد: استان فارس که مهد تمدن و فرهنگ است، نباید در موضوع حوادث رانندگی و متوفیان رتبه اول را در کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 118 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که 72 درصد در حوزه برون شهری و 28 درصد در حوزه درون شهری بوده است.

فرمانده انتظامی استان فارس عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز را مهمترین علت در وقوع حوادث رانندگی عنوان کرد.

گودرزی سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه را باعث بروز حوادث رانندگی دانست و افزود: همه باید از طریق مختلف و در جایگاه خود نسبت به این موضوع حساسیت داشته و اقدامات خود را انجام دهند.

وی نصب دوربین در محورهای برون شهری و درون شهری را عاملی بسیار مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: علی رغم تلاش ها و اقدامات بسیار مناسب شهرداری شیراز در تهیه و نصب دوربین، در این زمینه با کمبود بسیار زیادی مواجه هستیم.

این مقام انتظامی بیش از 80 درصد وقوع سوانح رانندگی را عامل انسانی دانست و افزود: همه باید پلیس خود باشیم و با امر به معروف و نهی از منکر تخلفات رانندگی را به حداقل برسانیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز