خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

در تلاش هستیم «رسانه‌ها و شبکه‌‌های مجازی» مسئولیت اخبار مندرج خود را بپذیرند

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۴۵۱

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرکز ملی فضای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌هایی هستیم تا رسانه‌های اجتماعی نیز همچون رسانه‌های جمعی مسئولیت اخبار مندرج خود را بپذیرند.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آسیب‌های فضای مجازی در کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی از لوازم زندگی بوده و بشر نمی‌تواند؛ بدون آن زندگی کند، گفت: در این که فضای مجازی باید در کشور وجود داشته باشد و توسعه یابد، تردیدی نیست و این موضوع مورد وفاق همه است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی میزان آسیب‌پذیری ما در برابر توسعه فضای مجازی و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها است و اختلاف‌نظرهای موجود نیز مربوط به این حوزه است، به بیان دیگر اختلاف نظر در حوزه مقابله با تهدیدهایی است که در رابطه با تمام تکنولوژی‌هایی که به طور گسترده وارد جامعه می‌شود؛ وجود دارد.

فیروزآبادی با اشاره به وجود تنوع مطبوعاتی و رسانه‌ای به موازات تنوع در شبکه‌های فضای مجازی و توسعه این شبکه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه امروز نحوه استفاده از این شبکه‌ها به سمت عقلانیت بیشتر و استفاده بهینه‌تر پیش می‌رود.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه تا دو سال پیش بخش اعظم استفاده از رسانه‌های اجتماعی در حوزه سرگرمی بود، خاطرنشان کرد: امروزه این نسبت کاهش یافته و فضای رسانه‌های اجتماعی جدی‌تر شده است به نحوی که فضای رسانه‌های خبری و تعداد کاربران آن در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 25 درصد کانال‌های موجود در تلگرام به کانال‌های خبری اختصاص یافته است، افزود: این کانال‌ها نیز به نحوی رسانه هستند، اما آنچه مورد بحث است؛ پایین بودن میزان مسئولیت‌پذیری در این حوزه است.

فیروزآبادی عنوان کرد: در مرکز ملی فضای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌هایی هستیم تا کانال‌هایی که اقدام به درج اخبار می‌کنند از مسئولیت‌پذیری بیشتری برخوردار باشند و همان طور که رسانه‌های جمعی مسئولیت اخبارشان را می‌پذیرند در رسانه‌های اجتماعی نیز این مسئولیت خبری دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز