خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان ایلام:

عراق حاضر به گشودن مرز زرباطیه نیست/ زوار به شلمچه و چزابه مراجعه کنند

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اجرای محدودیت های ترافیکی در جاده های منتهی به استان ایلام و شهر مهران، گفت: طرف عراقی به دلیل تکمیل بودن ظرفیت حاضر به پذیرش زوار از مرز زرباطیه نیست و تاکنون رایزنی مقامات ایرانی برای پذیرش زائران دارای مدارک قانونی موفقیت‌آمیز نبوده است.

به گزارش ایلنا، سردار «نورعلی یاری» در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران، اظهار داشت: از ابتدای صبح امروز مرز "زرباطیه" از سوی مسئولان عراقی به دلیل فقدان ظرفیت در این مرز، بسته‌شده‌است و امکان خروج از مرز مهران به سمت عراق وجود ندارد.

وی گفت: براین اساس، تعداد انبوهی از زوار اربعین حسینی(ع) که راهی کربلای معلی بودند در پشت مرز مهران متوقف شدند و منتظر خروج از کشور هستند؛ اما طرف عراقی به دلیل تکمیل بودن ظرفیت حاضر به پذیرش زوار از این مرزنبوده و تاکنون رایزنی مقامات ایرانی برای پذیرش زائران دارای مدارک قانونی موفقیت‌آمیز نبوده است.

سردار یاری به زوار توصیه کرد: در مرز مهران خود را معطل نکنند و برای سفر به عتبات عالیات از مسیر ایلام به حمیل و سپس وارد استان خوزستان شده و به مرز شلمچه و چزابه وارد شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر مسئولان استان ایلام در حال فراهم آوردن تمهیدات لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی(ع) در مرز مهران هستند و در بخش اول کار جاده مهران به ایلام یکطرفه شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: اکنون نیز برای مدیریت شرایط به وجود آمده تمام ورودی‌های منتهی به استان ایلام در محدوده گردنه "قلاجه"، "پل سیمره"، "جاده گاومیشان دره‌شهر"، "سه راهی حمیل"، و مسیر خوزستان به دهلران از سوی پلیس راه مسدود شده است.

سردار یاری با بیان اینکه امروز جاده مهران به سمت ایلام نیز یکطرفه شده است، تصریح کرد: پلیس راه اجازه تردد از مسیر ایلام به مهران را نمی دهد و این مسیر تنها یکطرفه است بنابراین خودروها باید از مسیر جایگزین در شهرستان ملکشاهی استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان از رائرانی که وارد کشور شده و قصد عزیمت به شهرهای خود دارند خواست که هنگام رانندگی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و به توصیه های پلیس که در جاده ها حضور دارند، توجه کرده  و از سبقت های بی مورد و سایر حرکات حادثه ساز پرهیز کنند تا شیرنی سفر معنوی کربلا را بر کام خود و دیگران تلخ نکنند.

کد خبر : ۴۳۰۰۷۷