خبرگزاری کار ایران

افزایش دستفروشی در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۱۷۴

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها موظف به جمع‌آوری سد معبر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به جلسه خود با یکی از مدیران عامل حوزه خدمات شهری گفت: ایشان گفتند ما نمی‌توانیم در این حوزه کارگر بیشتری جذب کنیم، زیرا کسی آمادگی انجام کار کارگری را ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی کار راحت و درآمدزایی همچون دست‌فروشی نسبت به کار کارگری وجود دارد همه از سایر شهرها برای انجام این کار به تهران می‌آیند، اظهار کرد: امروز سدمعبر مشکل کلانشهر تهران است و این پدیده باعث شده شهروندان تهرانی حتی نیمه شب نیز به خاطر صدای بلندگو و گاری دستی از آرامش محروم باشند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها موظف به جمع‌آوری سد معبر هستیم، گفت: زمانی که مدیر شهرداری بودم حریم‌بان و معبربان نداشتیم و با تعداد محدودی کار را پیش می‌بردیم،اما امروز 1500 معبربان و 800 وانت داریم. در هر ناحیه 150 نفر حقوق بگیر هستند اما مشخص نیست وظیفه این افراد چیست؟

وی افزود: وظیفه این حقوق‌بگیران در مقابل پدیده سدمعبر که در لایه‌های آن ناهنجاری‌های دیگر هم وجود دارد، چیست؟

حقانی خاطرنشان کرد: باید این پدیده را جمع‌آوری کنیم، اما هر روز شاهد افزوده شدن به خیل عظیم سدمعبرکنندگان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس قانون 80 درصد خدمات در شهرک‌ها باید تحویل شهرداری محل شود، اظهار کرد: این در حالی است که ما در برخی شهرک‌ها خدمات نمی‌دهیم اما مداخله می‌کنیم چنانچه در برخی شهرک‌های منطقه 2 و 21 عرصه عمومی را تنگ کرده‌ایم خدمات ارائه نمی‌دهیم اما از آنها عوارض نوسازی می‌گیریم چنانکه برخی از شهرک‌ها در منطقه 2 پس از گذشت 20 سال همچنان سند ندارند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در خصوص آلودگی هوا با بیان اینکه شهرداری باید در پروژه‌ها ضرورت‌ و اولویت‌ را در نظر بگیرد، افزود: قبول دارم که دولت باید در حوزه حمل و نقل عمومی به شهرداری کمک کند کاری که دو دولت قبل با وجود داشتن وضع مالی خوب انجام نداده‌اند اما امروز بحث هزار متر خطوط مترو مطرح است.

حقانی همچنین در خصوص حادثه سقوط یک زن در کانال آب پاسداران گفت: جلسه اضطراری در این زمینه تشکیل شده اما تاکنون تنها تقاطع امام علی تا رسالت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهم که کمیته بحران تا تعیین تکلیف سرنوشت این خانم به کار خود ادامه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز