خبرگزاری کار ایران

تمهیدات آتش‌نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

آتش‌نشانان تهران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تأمین ایمنی عزاداران را در نقاط مختلف شهر بر عهده دارند.

به گزارش ایلنا، آتش نشانان پایتخت همانند سال‌های گذشته در روزهای سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) با حضور در نقاط پرخطر شهر، تأمین ایمنی شهروندان را بر عهده خواهند گرفت.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این خصوص گفت: با فرارسیدن روزهای پایانی دهه اول ماه محرم و با توجه به اینکه در این روز‌ها هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری، از ساعات ابتدایی روز به خیابان‌ها آمده و به عزاداری می‌پردازند، تمامی آتش نشانان تهران (۱۲۳ ایستگاه آتش نشانی) در سطح شهر به حالت آماده باش در می‌آیند.

داوری تصریح کرد: ایستگاه‌هایی که در محدوده خود اماکن مذهبی بزرگ و معتبر مانند حسینیه، شبستان، مهدیه و... داشته باشند، یک گروه از نیروهای عملیاتی در نزدیکی این نقاط مستقر خواهند کرد و در ساعات میانی روز نیز آتش نشانان در محل میادین و خیابان‌هایی که دسته‌های عزاداری در آن‌ها تردد می‌کنند، استقرار خواهند داشت.

وی ادامه داد: استقرار ویژه آتش نشانان از شامگاه امشب ۱۹ مهر تا پایان شامگاه ۲۱ مهر (شام غریبان سیدالشهدا (ع) خواهد بود که در این چند روز ۶۱۰ نیروی آتش نشان به همراه ۲۲۵ دستگاه خودرو سبک، سنگین و موتورسیکلت در ۲۲۰ نقطه پر خطر شهر مستقر هستند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در پایان از هموطنان عزیز تقاضا کرد همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آنان باز کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش سوزی، با حفظ خونسردی مراتب را سریعاً به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و یا اکیپ‌های استقراری آتش نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

کد خبر : ۴۱۸۴۵۲