خبرگزاری کار ایران

سیستان‌وبلوچستان فقط 45 محکوم غیرعمد دارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۴۱

مدیرعامل ستاددیه سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون در بزرگترین استان کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی تنها 45 محکوم غیرعمد در زندان حضور دارند.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، رحمدل بامری مجموع بدهی این محکومان واجد شرایط را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با عنایت به ورودی‌ پایین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان، با همکاری شکات و همیاری خیرین می‌شود آمار محبوسانی که ناخواسته و در پی یک اتفاق غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده‌اند را به صفر رساند.

وی با تفکیک آمار دربندان تحت حمایت ستاددیه در شهرستان‌های این استان اظهار کرد: چابهار با دوازده مددجو، زابل با یازده زندانی و زاهدان با ده محکوم غیرعمد به ترتیب بیشترین محبوسان را به خود اختصاص داده و مابقی زندانیان نیز در ندامتگاه‌های سروان و ایرانشهر نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در شش ماهه نخست سال‌جاری، یادآور شد: از فروردین ماه سال 95 تا پایان شهریور ماه، تعداد 51 نفر از مددجویان بدهکار ناتوان در پرداخت دیه یا بدهی با حمایت صد در صدی نیکوکاران از زندان‌های سراسر استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خویش بازگشته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به مبلغ پرداختی برای آزادی این افراد گفت: برای رهایی این زندانیان که در جمع آن‌ها یک بانوی سیستانی هم حضور داشت، اعتباری معادل 13 میلیارد و 190 میلیون در قالب تسهیلات بدون سود از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده و جالب است که مبلغ یک میلیارد و 169 میلیون ریال هم خود مددجویان و خانواده‌های آن‌ها برای تسریع در روند آزادی تامین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته مبلغ کل بدهی این مددجویان 53 میلیارد و 286 میلیون ریال بود که به همت کمیته صلح و سازش ستاددیه و البته عنایت ویژه اولیاءدم و طلبکاران در گذشت مبلغ 34 میلیارد ریال از این مبلغ این تعداد زندانی با اتکا به همین به تاکیدات قرآنی در راستای مدارا با بدهکاران از بند حبس نجات یافته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز