خبرگزاری کار ایران

نجار مطرح کرد:

بیمه شدن واحدهای مسکونی با تصویب قانون پیشگیری از مخاطرات طبیعی

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۹۹۹

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 20 میلیون واحد مسکونی کشور در صورت تصویب و اجرای قانون پیشگیری از مخاطرات طبیعی در کشور تحت پوشش بیمه همگانی مخاطرات طبیعی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اسماعیل نجار اظهارکرد: لایحه قانون بیمه همگانی حوادث حدود 10 سال پیش در دولت تصویب شد و به مجلس دهم رفت و به تصویب رسید؛ اما برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد که به دلیل ایرادات شکلی و ماهوی دوباره به مجلس عودت داده شد.

معاون وزیرکشور ابراز امیدواری کرد تا با رفع ایرادات گرفته شده به قانون پیشگیری از مخاطرات، هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن قانون یاد شده باشیم.

نجار تاکید کرد:مردم درصورت تحقق این قانون، خسارات خود را در کمترین زمان ممکن و به صورت واقعی دریافت می کنند. علاوه براین، شاهد رونق شرکت های بیمه خواهیم بود و دولت هم به جای پرداخت مستقیم خسارت به آسیب دیدگان، منابع بیشتری جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در اختیار خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه اماکن مسکونی در برابر مخاطرات طبیعی در کشور طی 6 ماه اول سال 95 حدود 10 درصد بوده است و استان های قزوین، بوشهر و یزد دارای بالاترین ضریب نفوذ بیمه بوده اند.

نجار با اشاره به بالا بودن ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته هم خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ بیمه اماکن مسکونی با توجه به اعتباراتی که سال گذشته در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قراردادیم به 20 درصد افزایش یافته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز