خبرگزاری کار ایران

سالاری:

بیش از 90 درصد کاسبان از احداث پیاده‌راه 17 شهریور ناراضی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۶۰۳

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: یکی از مهمترین راهبردهای ما بعنوان شورای پایتخت اینست که برنامه داشته باشیم که طی یک دهه آینده قسمت عمده شهر تهران تبدیل به پیاده راه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالاری؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر بعد از ارائه گزارش معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص مترو با اشاره به حوادث اخیر مربوط به فرونشست های پی در پی معابر اظهار داشت: امروز مساله فرونشست ها و ایجاد چاله ها در سطح معابر تبدیل به دغدغه مردم و مسئولین شده است و مردم از اعضای شورا و مدیران شهری توقع دارند  برنامه و راهکار های خود را در رابطه با این مشکل اعلام کنند . بعد از حادثه شهران ،شهردار تهران طی گزارشی اعلام کرد ،تیمی تشکیل داده اند تا تمامی مغارهایی که در سطح میادین و معابر شهر وجود دارد را احصاء نمایند و برنامه خود را ارائه دهند اما تا کنون گزارشی در این ارتباط به ما نداده اند.

وی دادمه داد :در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد مسئولین اداره آب و فاضلاب صحبت های خود را دارند و برخی کارشناسان نیز موضوع آبهای زیر زمینی را مطرح می کنند به همین دلیل در این زمینه می بایست تصمیم مشخصی گرفته شود  چراکه قطعا این فرونشست ها و مغارها در آینده نیز حادثه ساز خواهند شد.

سالاری افزود: ما بعنوان پارلمان محلی  باید در کنار مجموعه اقداماتی که شهرداری تهران در  حوزه مترو انجام می‌دهد، تصمیماتی را در حوزه کانال های تاسیسات شهری داشته باشیم و جلساتی را با تمام مسئولین این حوزه برگزار کنیم و اگر مدیریت یکپارچه شهری بصورت رسمی شکل نگرفته ، خودمان مدیریت یکپارچه را بصورت غیر رسمی تشکل دهیم و حتما در خصوص کانال های تاسیسات شهری تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم و حتی اگر لازم شد در برنامه 5 ساله شهرداری تغییراتی ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به موضوع قنات های تهران گفت: در خصوص قنات ها گزارشات زیادی به کمیسیون شهرسازی و معماری ارائه می شود که در فرایند توسعه خطوط مترو برای قنات ها اقدام خاصی انجام نمی شود و تنها مسیر قنات ها منحرف می شوند و در این سال ها گزارشی در این خصوص از سوی شهرداری داده نشده و در این حوزه نگرانی های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد : در سال گذشته ما گزارشی داشتیم از زمینی که شهرداری برای آن مجوز ساخت صادر کرده بود و قناتی در آن وجود داشت ونگرانی های زیادی را ایجاد کرده بود و متولی ساخت و ساز حاضر به پرداخت مبلغ هنگفتی بود تا کار انجام شود و من کتبا موضوع را به اطلاع شهردار منطقه اعلام کردم.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل گفت: قسمت عمده ای از فضاهای زیر سطحی شهر در اختیار مترو قرار گرفته است و در این خصوص نگرانی های زیادی وجود دارد و شهرداری باید توضیح دهد در این حوزه چه اقداماتی صورت گرفته است. در فرایند توسعه مترو ،پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد .

سالاری با تاکید بر این موضوع که امروز مترو مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان دارد گفت: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری از مسیر ساخت و ساز، باید دید شهرداری چه برنامه ای برای استفاده از فضای پسابرجام برای استفاده از فرصت سرمایه گذاران خارجی داشته و چه کرده اند.

همچنین این عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه درخصوص موضوع بازگشایی پیاده راه 17 شهریور اظهارداشت:اساسا ما در شورا باید مبتنی بر مطالعات کارشناسی تصمیم گیری کنیم ،درحال حاضر افکار عمومی تحت تاثیر خبر پیاده راه خیابان 17 شهریور هستند و به همین دلیل امروز برخی از همکاران ما با افکار عمومی همراهی میکنند و من از این بابت ناراحت هستم.

وی ادامه داد:براساس گزارش ارائه شده توسط کمیسیون نظارت رضایت کاسبین و ساکنین محل را مورد بررسی قرار دادند براساس نتایج گزارش بیش از90 درصد کاسبین ناراضی هستند به دلیل اینکه عدم نفع و حقوق مکتسبه آن ها جبران نشده است ولی 50 درصد ساکنین از ایجاد پیاده راه رضایت داشتند و 26 درصد از 50 درصد دوم بدلیل حضور معتادان ناراضی هستند ، نتیجه اینکه اگر معضل معتادان رفع گردد 75 درصد از اهالی  از ایجاد پیاده راه رضایت دارند.

سالاری با اشاره به اینکه ما بعنوان اعضای شورا رسالت مهمی داریم گفت: بسیاری از نارضایتی کسبه تحت تاثیر فضای عمومی جامعه است و  در خصوص موضوعات امنیتی موجود در این محل بر اساس نظر سنجی که انجام بطور مشخص تعیین نشده که آیا شرارت از قبل در این محل وجود داشته یا بعد از ایجاد پیاده راه بوجود آمده است.

وی با تاکید بر لزوم ادامه نهضت پیاده راه سازی در شهر اظهار داشت: من با بازگشایی قسمتی از پیاده راه 17 شهریور موافقم اما با زمینگیر کردن نهضت پیاده راه سازی مخالم .در تمام کشورهای توسعه یافته ، پیاده راه سازی یک اصل است و تبدیل به نهضت شده است و ما باید به این سمت برویم که در اکثر خیابان های ما که قابلیت دارد پیاده راه سازی انجام شود ، البته باید زمینه آن ایجاد شود و یکی از زمینه های آن ، مترو و حمل و نقل عمومی است ولی اینکه در شهر تهران بسیاری از معضلات نتیجه حضور بیش از حد خودرو است و 80 درصد سطح خیابان را ماشین گرفته است ما باید از موضوع پیاده راه سازی دفاع کنیم.یکی از مهم ترین راهبردهای ما بعنوان شورای پایتخت اینست که برنامه داشته باشیم و طی یک دهه آینده قسمت عمده شهر تهران تبدیل به پیاده راه مانند کشورهای توسعه یافته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز