خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به ایلنا خبرداد:

مرگ کارگر افغان در زمان حفر چاه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مرگ یک کارگر 60 ساله افغان در حین حفر چاه خبرداد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به حادثه گرفتار شدن یک کارگر در چاه در ساعت 12:25 دقیقه ظهر امروز اشاره کرد و گفت: این حادثه در خیابان منصور شرقی ، خیابان روحانی اعلام شد که بلافاصله 2 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران متوجه شدند که کارگری در گوشه حیاط خانه‌ای کوچک و قدیمی مشغول حفر چاه بوده که ناگهان در عمق 10 متری از حال رفته و در چاه گرفتار می‌شود.

ملکی اظهارکرد: آتش‌نشانان پس از بررسی متوجه شدند که این فرد برای روشن کردن چاه یک لامپ و یک رشته سیم برق را به داخل چاه برده که اقدامی به شدت خطرناک است، بنابراین ماموران برق را قطع کرده و وارد چاه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اعلام اینکه پس از خروج این‌کارگر 60 ساله افغانستانی و تحویل وی به عوامل اورژانس مشخص می‌شود این فرد جان خود را ازدست داده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به معیوب بودن سیستم روشنایی که این فرد به داخل چاه برده و نمناک بودن خاک داخل چاه، احتمال فوت ناشی از برق‌گرفتگی وجود دارد هرچند که در نهایت علت مرگ این کارگر را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد.

وی در پایان از کارگرانی که زیر زمین یا داخل چاه و تونل فعالیت می‌کنند خواست که برای سیستم روشنایی یا گرمایشی از سیم‌های استاندارد و مناسب و نیز چراغ‌های حبابدار(تونلی) استفاده کنند تا از تماس مستقیم با بدنه سیم‌ها و اتصال و برق‌گرفتگی جلوگیری شود.

 

کد خبر : ۴۰۲۹۴۴