خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

همه دانشگاه‌‎ها ظرفیت اجرای طرح همیاران روستایی را دارند

وزیر کشور گفت: با اجرای طرح همیاران توسعه روستائی همکاری دانشگاه و بدنه اجرایی کشور اتفاق می افتد و می تواند به عنوان یک سنت حسنه آن را در همه زمینه ها تسری داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر یکشنبه در نشست ارزیابی طرح همیاران توسعه روستائی در سالن پیامبراعظم(ص) وزارت کشور با قدردانی از مسئولین وزارت کشور در ستاد و صف و اساتید و دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد شهید بهشتی که ایده همیاران توسعه روستائی را به مرحله عمل درآوردند گفت: همه دانشگاه ها ظرفیت اجرای طرح همیاران روستائی را دارند و با این اقدام همکاری دانشگاه و بدنه اجرائی کشور اتفاق می افتد و می تواند به یک الگوی موفق تبدیل شود .

وزیر کشور خطاب به دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه روستائی گفت: یکی از اهداف این طرح آشنائی با فضا و محیط جغرافیا در روستاها و جمع بندی شناخت شما از وضعیت روستاها به روش علمی و دلی است و در این نگاه علمی لازم است که رابطه انسان با محیط در روستاها دیده شود .

 رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما ارتقاء سطح زندگی روستائیان و بهبود فضای کسب و کار در روستاها است افزود: با خلاقیت ، نبوغ و نوآوری خروجی یافته های خود را کیفی کنید و بر اساس آن از ظاهر مسائل عبور کنید تا شاهد تغییرات عمقی در ارتقاء سطح زندگی و افزایش درآمد روستائیان باشیم.

وزیر کشور به دانشجویان شرکت کننده در طرح همیاران توسعه روستائی توصیه کرد ارتباط خود را با روستاهای مورد مطالعه تداوم بخشند و طرح های سود آور اقتصادی را مطرح و پیشنهادات خود را تا مرحله اجرا پیگیری کنند .

رحمانی فضلی افزود: باید با ارائه یافته های خود در شناخت جغرافیای هر منطقه حرکت و انگیزه را در مردم روستاها ایجاد کنیم و با تعریف یک برند برای هر منطقه مسیرهای جدید توسعه در روستاها را تعیین و الگوهای موفق را تسری دهیم.

در این نشست اساتید واعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و چند تن از دانشجویان شرکت در طرح همیاران توسعه روستائی به بیان نقطه نظرات و یافته های خود از اجرای این طرح پرداختند.

گفتنی است: در طرح همیاران توسعه روستائی ۳۳ نفر از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در مدت ۲ ماه با حضور در روستاهای کشور ، نتایج تحقیقات علمی و میدانی خود را در قالب گزارش سه هزار صفحه ای و به منظور ارزیابی اقدامات ، به متولیان امر در وزارت کشور ارائه کردند.

کد خبر : ۴۰۲۸۹۱