خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با انتقاد از بزرگ‌‌نمایی؛

تلاش کردیم رونمایی‌های بی‌دلیل نداشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۳۵۱

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: امیدوارم روزی برسد که یک استاندار همانطور که از یافتن معدن سنگ و آهن خوشحال می‌شود، نسبت به یافتن نیروی انسانی کارآفرین نیز خوشحال شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در نشست صمیمی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه اگر زیست‌بوم را بسازیم، محققان‌مان ماندنی می‌شوند، گفت: در دو سه سال اخیر، حوزه فناوری به جایی رسیده‌ است که محققان و مسؤولان کشور متوجه شدند با پول مفت نفت و معدن نمی‌توان کشور را نگه داشت و امیدوارم روزی برسد که یک استاندار همانطور که از یافتن معدن سنگ و آهن خوشحال می‌شود، نسبت به یافتن نیروی انسانی کارآفرین نیز خوشحال شود.

وی خاطرنشان کرد: محققان ما برای ماندن به پول و سرمایه نیاز ندارند، بلکه می‌خواهند درک شوند که این درک فقط درک دولتی نیست، بلکه درک جامعه و مردم هم هست.

ستاری افزود: در سال‌های گذشته کسی با شرکت‌های دانش‌بنیان و موضوعات زیست ‌محیطی آشنایی نداشت؛ ولی در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار افزایش یافته و آگاهی از این شرکت‌ها نیز زیاد شده است و امیدواریم بتوانیم ایده‌های علمی را بیشتر پیاده‌سازی کنیم.

وی با تاکید بر این که در حوزه علم و فناوری، سیاسی‌کاری نباید باشد، افزود: کسی نمی‌تواند ادعا کند من در طول مدت کاری‌ام حتی یک جمله سیاسی گفته باشم؛ زیرا حوزه علمی بیشتر از هر چیز به آرامش نیاز دارد.

معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهور با بیان این که در حوزه علم و فناوری باید در رابطه با دارایی‌هایمان صحبت کنیم، یادآور شد: دانشمندان و دانشجویان کشور نیاز به یک فضای آرام دارند و فاصله این مساله با سیاسی بودن بسیار زیاد است، البته مشکلی ندارد که دانشجو سیاسی باشد، ولی مهم این است که در حوزه فناوری سیاسی‌کاری صورت نگیرد.

ستاری با ابراز امیدواری از اینکه امسال، آخرین سال فعالیتش باشد، ادامه داد: بزرگ‌ نمایی برخی امور در این مدت من را عذاب می‌داد؛ از این رو تلاش کردیم رونمایی‌های بی ‌دلیل نداشته باشیم و چیزی را بزرگ جلوه ندهیم و از طرفی اتفاقات فناوری را کوچک نشماریم.

وی اضافه کرد: در دو سه سال اخیر، حوزه فناوری به جایی رسیده‌ است که محققان و مسؤولان کشور متوجه شدند با پول مفت نفت و معدن نمی‌توان کشور را نگه داشت و امیدوارم روزی برسد که یک استاندار همانطور که از یافتن معدن سنگ و آهن خوشحال می‌شود، نسبت به یافتن نیروی انسانی کارآفرین نیز خوشحال شود.

ستاری، واژه «فرار مغزها» را یکی از اصطلاحات خیلی زشت دانست و با طرح این سوال که آیا کسی دنبال محققان ما کرده است که آنها فرار کنند و مگر ما باید با دستبند آنها را نگه داریم؟ یادآور شد: موضوع این چنینی باید همراه با منطق و دلیل و آمار باشد و از بیان حرف‌های احساسی و عجیب فاصله گرفته شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز