خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه سازمان مدیریت:

تربیت متوازن، راهبرد اصلی وحاکم در آموزش وپرورش است

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۰۳۲

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با بیان اینکه طبق شاخص توسعه انسانی و به تصریح گزارشهای بین المللی، دستاوردهای ایران سالهای بعد از انقلاب بسیار درخشان بوده است اظهار کرد: مالیات تنها راه مطمئن اداره کشور است و خواسته ما از معلمان این است که بچه ها را طوری بار بیاورند که مالیات را پول زور نپندارند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا واعظ مهدوی، در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، درخصوص راهبرد توسعه نیروی انسانی حاکم بر کشور گفت: ما ثمره تربیت آموزگاران پیشکسوت هستیم و کارنامه کاری ما نیز همین است که وجود دارد و اگر می خواهیم این بیلان کاری بهبود یابد باید نسلی را تربیت کینم که از ما بهتر باشند و این یک راهبرد توسعه ای است که بر آموزش کشور حاکم است.

واعظ مهدوی ادامه داد: امروزه بسیاری از متخصصان توسعه به این نتیجه رسیده اند که به نسل فعلی امیدی نیست و باید روی نسل آینده که وارد مدرسه ها می شوند کار کرد تا انسانهایی عدالتخواه تربیت شوند. هدف تربیت مردم و ارسال رسل به تعبیر قرآن تربیت انساننهای عدالتجو است اگر ما در این کار موفق شویم می توانیم بار توسع کشور را به مقصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در جدول ارزیابی شاخصهای بین الملل از نظر شاخص کسب و کار، فساد و محیط زیست در انتهای جدول قرار دارد، دستاورد ایران در زمینه ی توسعه منابع انسانی را مطلوب دانست و گفت: طبق شاخص توسعه انسانی و به تصریح گزارشهای بین المللی دستاوردهای ایران بخصوص در سالهای بعد از انقلاب بسیار درخشان بوده است و بالاترین دستاورد در جهان را داشته و از نظر کارایی هم بعد از کره جنوبی در رتبه دوم است. دستاورد نظام آموزش در شاخص توسعه انسانی که سه رکن دارد و شامل آموزش، امید به زندگی و درآمد سرانه است، خوب بوده و جمهوری اسلامی در شکل دهی به سرمایه انسانی اقدامات  ارزنده ای کرده که باید بیشتر از اینها هم انجام شود.

واعظ مهدوی همچنین با بیان اینکه دولت حاضر برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تلاش و تاکید دارد، افزود: دولت در همین راستا روی کنترل تورم تمرکز دارد. برای دستمزد بگیران که معلمان و دانشگاهیان را نیز شامل می شود، بدترین آسیب همین تورم است. حفظ توان خرید برای این اقشار بهترین کار برای حفظ  کیفیت زندگی است. بنابر این استراتژی، تلاش دولت بر کنترل تورم، بهبود روابط خارجی و امنیت ملی متمرکز شده است و در این چهارچوب، یک نگاه عدالت محور به ما می گوید هرکاری انجام می شود باید برای همه انجام شود. دولت باید استراتژی افزایش ضریب دستمزد را برای همه کارکنان صورت دهد  که البته این به توان مالی دولت بستگی دارد.

معاون توسعه و امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در همین زمینه به اینکه در سال جاری حدود 300 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی  کشور بوده است، اشاره کرد و ادامه داد:  این رقم شامل دستمزدهای تمام نهادهای دولتی و عمومی است و 40 هزار میلیارد تومان هم بودجه مورد نیاز یارانه هاست که به آن اضافه می شود. در حالی که حصول این درآمدها برای دولت قطعی نیست و از طرفی نمی توان روی آینده صنعت نفت نیز حساب کرد.

او با اشاره به اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها نیز امروزه نیازشان به نفت را کاهش داده اند و برای ما هم تنها راه اداره کشور در آینده دریافت مالیات است، تصریح کرد: مالیات تنها راه مطمئن است که اگر آن را به دست نیاوریم در امور کشور با مشکل مواجه می شویم. خواسته ما از معلمان این است که بچه ها را طوری بار بیاورند که مالیات را پول زور نپندارند.

 واعظ مهدوی در پایان ورزش، تجهیز مدارس، تمکز روی سرانه ها، آموزش پیش دبستانی، تکمیل فضاها، تعادل بخشی به فضاهای موجود و... را از جمله موارد مهمی که در دستور کار قرار دارندبرشمرد  و تاکید کرد: باید با افزایش تولید و افزایش کار و تلاش انتظارات را برآورده کنیم  زیرا در غیر این صورت تعارض و دلسردی در جامعه روی می دهد و روحیه کار از دست می رود. امکانات ما در کشور محدود است و باید مراقب باشیم انتظارات از امکانات بیشتر نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز