خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد:

نتایج اولیه آزمون سراسری 95 فردا اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۹۵۱

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 در صبح فردا خبر داد و گفت: کارنامه تمامی داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 20 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم خدایی؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات عالی سال 95 اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری سال 95 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان آموزشگاه‌ها و آموزش عالی و همچنین برای پروژه‌های تحصیلی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه فرهنگیان انجام شد و 860437 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 509 هزارو 143 نفر زن و 351هزار و 294 نفر مرد هستند و به عبارت دیگر 17/59 درصد ثبت نام کنندگان زن و 83/40 درصد آنها مرد هستند.

وی  گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری سال 95 ساعت 18 روز دوشنبه 18 مرداد 95 در گروه‌های آزمایشی مختلف به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفته است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از تعداد 772هزار و 982 نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره تعداد 531هزار و 906 داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه هستند که از این تعداد 140 هزار و 189 نفر در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 173هزار و 482 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 135هزار و 219 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 42هزار و 234 نفر در گروه آزمایشی هنر و 4هزار و 782 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی مجاز به انتخاب رشته شدند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: به منظور مساعدت بیشتر برای داوطلبان دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصلی چاپ و تکثیر می‌شود و دفترچه‌های چاپ شده از روز شنبه 23 مرداد 95 تا روز 28 مرداد ماه در نمایندگی‌ توزیع روزنامه ایران و از طریق باجه روزنامه‌فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود. بنابراین داوطلبان می‌توانند با مراجعه با باجه‌های مذکور در شهرستان محل اقامت خود و پرداخت هزینه مربوطه به دریافت این دفترچه راهنما اقدام کنند.

خدایی افزود: نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 20 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار داده می‌شود.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور برای رشته‌های بدون آزمون و ثبت‌نام و انتخاب رشته توسط داوطلبان علاقه‌مند و واجد‌ شرایط از روز چهارشنبه 20 مرداد و از طریق سازمان سنجش انجام خواهد شد و فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های دارای شرایط خاص در روز پنجشنبه 21 مرداد از طریق سایت منتشر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی اظهار کرد: این نرم‌افزار به داوطلب این امکان را می‌دهد با توجه به وضعیت علمی و نمره خود که در آزمون سراسری کسب کرده خود را با داوطلب مشابه در آزمون سال 94 مقایسه و امکان قبولی خود را مشاهده کند و برای این منظور بیشتر تغییرات و شرایط و ضوابط گزینش آزمون سراسری 95 نسبت به آزمون سال 94 در فایل اطلاعات آزمون سراسری سال 94 اعمال شده است.

خدایی افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده این نرم‌افزار از بعدازظهر روز چهارشنبه 20 مرداد 95 برای هریک از گروه‌های آزمایشی مختلف به تدریج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org در دسترس داوطلبان آزمون سراسری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد:‌کتاب آشنایی بیشتر با رشته‌های دانشگاهی نیز در این زمینه تهیه شده است و جلد اول این کتاب برای گروه‌های ریاضی و رشته‌های مشترک هنر و زبان، جلد دوم برای گروه تجربی و رشته‌های مشترک هنر و زبان‌های خارجی و آخرین جلد برای داوطلبان گروه انسانی و هنر و زبان‌های خارجی منتشر می‌شود و نسبت به راهنمایی و آشنایی با رشته‌های مختلف دانشگاهی به منظور استفاده داوطلبان و مشاورین و سایر علاقه‌مندان انتشار می‌یابد.

خدایی همچنین اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 95 در 31 شهریورماه اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز