خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش:

استان‌ها، سیاست‌های توسعه مهارتی خود را تعیین کنند

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۷۱۱

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مجموعه‌ای از سیاست‌های کلی درکشور وجود دارد، گفت: هر استان مطابق با سیاست‌های کلی کشور، سیاست‌های توسعه مهارتی خود را تعیین کند.

به گزارش ایلنا، مصطفی آذرکیش در آیین افتتاح کارگاه آموزش در هنرستان دخترانه علوی رامهرمز با اشاره به تأکید ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه بر لزوم توزیع متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف، اظهارکرد: نمی‌توان گفت پذیرش در یک رشته اجباری بوده است بلکه مجموعه‌ای از عوامل بر هدایت تحصیلی تأثیر می‌گذارند.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که هدایت تحصیلی مطلب جدیدی نیست و تنها انتقال فرآیند آن از دوره متوسطه دوم به متوسطه اول جدید است، تصریح کرد: بند پنجم ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه، بر برنامه‌ریزی برای برقراری توازن بین تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه تأکید دارد.

آذرکیش ادامه داد: همچنین در بند 76 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور تأکید شده است؛ در بند 78 نیز تنظیم رابطه متقابل تحصیل و اشتغال‌ و متناسب‌سازی سطوح مختلف با نقشه جامع علمی کشور، نیاز بازار کار و وضعیت اشتغال در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که سهم شاخه کاردانش 28 درصد، فنی ‌و حرفه‌ای 20.26 درصد و نظری 51.74 درصد تعیین ‌شده است، تصریح کرد: در بند 2 سیاست‌های کلی اشتغال نیز آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور بیان شده است.

آذرکیش با بیان این‌که توزیع متوازن بر اساس اسنادِ تکلیفی مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: قانون تکلیف کرده است که برقراری توازن در رشته‌های مختلف باید انجام شود.

مدیرکل کاردانش وزارت آموزش ‌وپرورش خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از سیاست‌های کلی در کشور وجود دارد که هر استان مطابق با آن‌ها وارد عمل می‌شود و خود استان بهتر می‌تواند سیاست‌های توسعه مهارتی خود را تعیین کند. در مجموع سیاست‌ها شامل استفاده از ظرفیت خیرین، اولویت جذب نیروی انسانی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها، آموزش درآمدزایی، برنامه‌های کیفیت‌بخشی و اجرای تعالی مدیریت آموزشگاهی است اما برنامه‌های ویژه استان بهتر است توسط خود اداره‌کل استان تعیین ‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز