خبرگزاری کار ایران

تشریح اهداف آموزشی پلیس آگاهی

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۹۴۲

رئیس مجتمع آموزشی انصارالحسین(ع) پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح اهداف آموزشی گفت: این پلیس، گزینش و ارتقاء افسران و کارکنانی که در نوک پیکان مبارزه و کشف جرم هستند را از وظایف اصلی خود در تأمین نیروی انسانی متخصص و با انگیزه می داند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، "غلامحسین نظری" با اشاره به برگزاری آزمون کاراگاهان و کاراگاه یاران اظهار کرد: در راستای اجرای تدابیر فرماندهی ناجا پیرامون آموزش و ایجاد قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش در سطح ناجا، پلیس آگاهی نیز به عنوان تخصصی ترین پلیس کشور در حوزه کشف جرم، اقدام به تشکیل قرارگاه مذکور نمود و با برگزاری جلسات متعددی اهداف، مسیر و مقصد خود را در جهت پویش جهادی به سمت آموزشی اثر بخش مشخص کرده است.

وی افزود: این پلیس با بهره مندی از تمام توان خود و ایجاد بستری مناسب سعی دارد زمینه را برای رشد، شکوفایی و همچنین ارتقای سطح خدمتی کارکنان خود بیشتر از پیش فراهم سازد و به این موضوع اعتقاد درونی دارد که آموزش چراغ راه فرد و هزینه در بحث آموزش نوعی پس انداز برای آینده ای مطلوب است.

رئیس مجتمع آموزشی انصارالحسین (ع) پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: این پلیس از زمان تشکیل قرارگاه جهادی «ارتقای آموزش و تربیت» تاکنون بیش از 23 دوره آموزشی معادل 13 هزار و 832 نفر ساعت آموزش را اجرایی و در جهت ارتقای سطح تیراندازی کارکنان خود اقدام به برگزاری تیراندازی سراسری ویژه پلیس آگاهی و تربیت 24 نفر مربی درجه 2 تیراندازی زیر نظر فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور کرده است.

نظری،بیان کرد: علاوه بر توزیع کتابچه های آموزشی، نظارت و بازرسی های متعددی از بیش از 25 رده استانی پلیس آگاهی در سراسر کشور صورت گرفته و آموزش های چهره به چهره توسط تیم های استانی و ستادی پیرامون مأموریت پلیس آگاهی و تشکیل پرونده های آموزشی کارکنان و ارائه آموزش های پیامکی از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در حوزه کشف جرم است.

وی در خصوص آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری در سال 95 مطرح کرد : پلیس آگاهی گزینش، پرورش و ارتقای افسران و کارکنانی که در نوک پیکان مبارزه و کشف جرم هستند را از وظایف اصلی خود در تأمین نیروی انسانی متخصص و با انگیزه می داند.

این مقام مسئول ادامه داد : لذا در این راستا با تأیید و تصویب دستورالعمل تطبیق و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران توسط فرمانده نیروی انتظامی در سال 1394 این پلیس با هدف شناسایی، ارزیابی، جذب، تطبیق و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران متخصص ، مجرب و توانمند در کشف جرائم و مقابله با مجرمان به منظور تقویت حرفه ای گرایی، ایجاد انگیزه در کارکنان برای رشد و تعالی و به روز رسانی دانش ، اطلاعات و تخصص آنان و ارتقای مهارتهای شغلی و همچنین سطح بندی کارکنان پلیس آگاهی بر اساس شایستگی، قابلیت، ابتکار، خلاقیت، توانمندی های فردی، تجربی و تخصص اقدام به برگزاری این آزمون کرد.

وی ادامه داد : ارتقای کمی و کیفی رسیدگی به پرونده ها و افزایش سرعت کشف جرم ، شناسایی و دستگیری متهمان از دیگر برنامه های این آزمون است.

رئیس مجتمع آموزشی انصارالحسین(ع) پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد : بعد از انجام جلسات متعدد و کارشناسی و تصمیم سازی های صورت گرفته برگزاری آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری در روز جمعه یکم مرداد ماه سال جاری مورد تصویب گروه علمی پلیس آگاهی قرار گرفته و بعد از سیر مراحل برنامه ریزی شده و انجام اطلاع رسانی در دو مورد زمان آزمون و منابع آزمون ، پس از طراحی و انتشار سوالات با رعایت اصول امنیتی بسیار بالا و با حضور نمایندگان و ناظران پلیس آگاهی در 33 استان برگزار کننده ، این آزمون برای حدودا چهار هزار نفر داوطلب به صورت هم زمان برگزار شد.

نظری گفت : پس از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان جهت انجام آزمون تیراندازی و تست آمادگی جسمانی معرفی خواهند شد و پس از موفقیت در آزمون های فوق و کسب امتیازات لازم می بایست نسبت به ارائه تجارب موفق جهت سنجش تجربیات و توانایی های عملی خود اقدام کنند.

رئیس مجتمع آموزشی انصارالحسین(ع) پلیس آگاهی ناجا در پایان از زحمات معاونت تربیت و آموزش ناجا ،کارکنان خدوم و زحمتکش آن معاونت در ستاد و استان ها و همچنین تمامی عزیزانی که به نوعی پلیس آگاهی را در اجرای سراسری این آزمون یاری بخشیده اند قدردانی کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز