خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

حفاظت از پایگاه‌های میراث جهانی توسط نیروهای مردمی/ یگان حفاظت قادر به تامین امنیت نیست

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۴۶

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت به دلیل کمبود نیرو قادر به تامین امنیت پایگاه‌های جهانی نیستند، اظهار کرد: نیروهای مردمی و کارکنان پایگاه‌ها این تامین امنیت را انجام می‌دهند.

فرهاد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با چگونگی حفاظت از پایگاه‌های میراث جهانی در کشور گفت: در حال حاضر به دلیل مشکل کمبود نیرو در یگان حفاظت میراث فرهنگی بخش عمده‌ای از حفاظت فیزیکی را ما خودمان توسط نیروهای مردمی و کارکنان پایگاه‌ها انجام می‌دهیم.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در واقع بیشتر بحث حفاظت از پایگاه‌های میراث جهانی توسط نیروهای مردمیِ بومی که در استخدام پایگاه هستند؛ انجام می‌شود و در شرایط فعلی تامین امنیت پایگاه‌ها بیشتر توسط خودمان صورت می‌گیرد.

وی  در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت پایگاه‌های جهانی و آثار ارزشمند درون آنها  چگونه می‌توان حفاظت از این بخش‌ها را بدون داشتن نیرو ها مسلح انجام داد؟ توضیح داد: چاره‌ای نداریم، تا زمانی که وضعیت یگان خوب شود با پایگاه بسیج  به صورت مشترک امنیت را تامین می‌کنیم  و از نیروهای بسیج که مسلح هستند؛ کمک می‌گیریم.

عزیزی افزود: یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور با کمبود نیرو روبروست و باید تقویت شود تا بتواند؛ حوزه پایگاه‌های جهانی را نیز پوشش دهند؛ چرا که در حال حاضر ما خودمان بیشتر حفاظت از پایگاه‌ها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز