خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

کاهش ۴۸ درصدی شهدا و خسارات ناجا در ماموریت‌های سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۰۰۶

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال ۹۴ ماموریت‌های نیروی انتظامی با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۳ مواجه بود، اما میزان خسارت‌های حاصله از این ماموریت‌ها و همچنین شهدای ناجا در سال ۹۴ با کاهش ۴۸ درصدی روبرو بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در اولین همایش مجازی و دهمین همایش سراسری تربیت و آموزش نیروهای ناجا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال ۹۵ نیروی انتظامی برگزاری همایش‌های تخصصی پلیس است که امروز نیز همایش معاونت تربیت و آموزش برگزار شد.

وی اظهار کرد: تاکید بر اجرای سیاست‌ها یکی از اهداف این همایش است و به خصوص آموزش و نیازمندی‌هایی که در سراسر کشور داریم با تاکید بر حرفه‌گرایی نیروی انتظامی ارتقاء خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اثرگذاری آموزش نیروهای ناجا در سال ۹۳ اظهار کرد: این اقدامات اثر مستقیم و موثر بر اجرای ماموریت‌ها داشته به طوری که شهدا و خسارات ما با وجود افزایش ۲۵ درصدی تعداد ماموریت‌ها نسبت به سال ۹۳، ۴۸ درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری ادامه داد: امیدواریم با اجرای این آموزش‌ها در اهداف خود سرعت ببخشیم و همچنین موجب رضایتمندی مردم از نیروهای پلیس شویم که البته در همین راستا با بررسی‌های صورت گرفته یکی از علل افزایش رضایتمندی مردم در سال ۹۴ آموزش‌هایی بوده که نیروی انتظامی داشته است.

وی با اشاره به اولین همایش مجازی نیروی انتظامی اظهار کرد: همایش امروز به صورت ویدئو کنفرانس بود و برای شهرستان‌ها از این طریق برگزار شد که این نحوه برگزاری در صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه‌ها موثر است.

وی همچنین با اشاره به استفاده از سمیناتور‌ها و شبیه‌ساز‌ها در اولین همایش مجازی تربیت و آموزش نیروهای ناجا گفت: ‌اقداماتی در این زمینه در شهرستان‌ها نیز انجام شده است که در آینده می‌توانیم گزارشی از ابتکارات انجام شده را ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم این اقدامات اثر مستقیم و موثر در اجرای ماموریت‌ها داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هر مقدار تجهیزات و امکانات بیشتری داشته باشیم می‌توانیم به صورت واقعی همایش‌ها و آموزش‌ها را برگزار کنیم، اما در جایی که تجهیزات و امکانات کفاف آموزش را ندهد از امکانات شبیه‌ساز‌ها و سمیناتور‌ها استفاده می‌کنیم.

سردار اشتری با اشاره به کمبود میدان‌ها و سالن‌های تیراندازی در نیروی انتظامی اظهار کرد: در جایی که امکانات وجود ندارد؛ امکان انجام واقعی برخی از آموزش‌ها نیست چرا که ممکن است این شرایط محقق نشود که به طور مثال کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را تعطیل کنیم و کارکنان را به مراکز آموزشی ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا با بیان اینکه نتیجه آموزش‌های داده شده به پرسنل نیروی انتظامی و نیروی پلیس در کاهش دیات در سال ۹۴ خود را نشان داد گفت: با وجود اینکه هر سال دیات افزایش داشت، سال گذشته مبلغ آن ثابت شد و اگر بتوانیم آموزش را ارتقا دهیم می‌توان این دیات را کاهش داد.

سردار اشتری با بیان اینکه استفاده از شبیه‌ساز‌ها و سمیناتور‌ها می‌تواند در کاهش هزینه‌های آموزشی ناجا تاثیرگذار باشد گفت: در سال آینده می‌توانیم برآوردی از این هزینه‌ها ارائه دهیم اما در حال حاضر احتمال می‌دهیم که این هزینه‌ها با کاهش ۱۰ درصدی با استفاده از تجهیزات روبرو شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز