خبرگزاری کار ایران

معاونت سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد:

یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۶۶۰

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: هم اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر آنان زمین گیر و نیازمند دریافت خدمات درمانی و مراقبتی خاص هستند.

به گزارش ایلنا، فاطمه رهبر با اشاره به رویکرد اصلی این نهاد در راستای توانمند سازی و خوداتکایی مددجویان افزود: سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۶۴۸ خانوار تحت پوشش بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های توانمند سازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج شده است. در راستای گسترش چ‌تر حمایتی این نهاد بر اساس جغرافیای فقر کشور، سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر از نیازمندان ساکن مناطق محروم به جای مددجویان توانمند شده شهری وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد جدای از پرداخت مستمری، کمک‌هایی در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین، هزینه‌های تحصیل، درمان، مسکن، مشاوره، سبدکالا، بیمه اجتماعی و درمانی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند، تصریح کرد: هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق ازدواج، اشتغال، بیمه اجتماعی و سایر بخش‌ها توانمند و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند. بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار نفر یعنی حدود ۴۰ درصد از زنان سرپرست خانوار کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که قریب به ۱۰ درصد آنان به دلیل طلاق از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

فاطمه رهبر با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد سالمندان کشور از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر آنان زمین گیر و نیازمند دریافت خدمات درمانی و مراقبتی خاص هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: هم اکنون علاوه بر حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزارخانوار تحت پوشش دائم و حدود ۲۷۰ هزار خانوار بهره‌مند از خدمات تک و چند خدمتی هستند که در مجموع حدود چهار میلیون نفر را شامل می‌شوند، نزدیک به ۲ میلیون نفر از نیازمندان و محرومان غیر تحت پوشش نیز در طی سال از خدمات موردی و مقطعی کمیته امداد (بر حسب نیاز) استفاده می‌کنند و بر این اساس بیشترین ارباب رجوع کمیته امداد سالمندان، خانواده‌های سرپرست فوت شده، از کارافتاده، خانواده‌های طلاق و بیماران هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی حامیان از فرزندان ایتام و محسنین اظهار کرد: هم اکنون حدود یک میلیون حامی از حدود ۳۰۰ هزار فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد حمایت می‌کنند که سرانه ماهانه دریافت نقدی برای هر یتیم ۱۱۰هزار تومان و برای هر فرزند محسنین حدود ۴۷ هزار تومان در سال گذشته بوده است که امیدواریم امسال با حمایت و کمک‌های خیران و مردم نوعدوست کشورمان این سرانه‌ها افزایش یابد. خوشبختانه میزان مشارکت هموطنان خیر و نوعدوست در طرح اکرام سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد به پرداخت وام‌های ضروری قرض الحسنه به نیازمندان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۳۰ هزار فقره وام قرض الحسنه (غیر از وام‌های اشتغال) معادل حدود ۱۳ میلیون ریال از طریق این نهاد به متقاضیان پرداخت شده است. هم اکنون بیش از ۸۰ هزار پرونده نیز پشت نوبت دریافت وام قرار دارند که انجام این مهم، مستلزم اختصاص اعتبارات بیشتر به این نهاد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز