خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و مرکز کشور

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۰۱۳

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا‌شناسی از وزش باد شدید و وقوع پدیده گرد و غبار در مرکز و شرق کشور طی امروز و ۳ روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: امروز در استان‌های واقع در نوار ﺷﻤﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر و ارﺗﻔﺎﻋﺎت اﻟﺒﺮز بارش ﺑﺎران، در ارﺗﻔﺎﻋﺎت ﺷﺮﻗﯽ اﻟﺒﺮز ﮔﺎﻫﯽ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ رﻋﺪوﺑﺮق و در ﺷﻤﺎل ﺷﺮق ﮐﺸﻮر علاوه بر بارش، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: در ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ دو روز آﯾﻨﺪه، ﺑﺎرش ﭘﺮاﮐﻨﺪه ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ارﺗﻔﺎﻋﺎت اﻟﺒﺮز ﻣﺮﮐﺰی و ﺑﺨﺸﻬﺎی ﻣﺮﮐﺰی زاﮔﺮس ﻣﺤﺪود ﻣﯽ شود.

وظیفه تاکید کرد: اﻣﺮوز ﭘﺪﯾﺪه ﮔﺮد و ﻏﺒﺎر در ﻏﺮب و ﺟﻨﻮب ﻏﺮب ﮐﺸﻮر ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ روز ﻗﺒﻞ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ، اﻣﺎ در ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ و اواﯾﻞ ﺷﺐ وﻗﻮع ﻏﺒﺎر در اﯾﻦ اﺳﺘﺎن‌ﻫﺎ دور از اﻧﺘﻈﺎر ﻧﯿﺴﺖ. اﯾﻦ وﺿﻌﯿﺖ ﻃﯽ دو روز آﯾﻨﺪه در برخی مناطق استان‌های مرزی واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب نیز ادامه خواهد داشت.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا‌شناسی توضیح داد: اﻣﺮوز و ﻓﺮدا در اﺳﺘﺎﻧ‌‌ﻬﺎی ﻗﻢ، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران و البرز باد نسبتا شدیدی سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

وی افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق ﮐﺸﻮر وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﮔﺮد و ﺧﺎک و در ﻣﻨﻄﻘﻪ زاﺑﻞ ﻃﻮﻓﺎن ﮔﺮدوﺧﺎک ﺧﻮاﻫﯿﻢ داﺷﺖ، همچنین اﻣﺮوز ﺷﺮق ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎرس و در دو روز آﯾﻨﺪه ﺷﺮق درﯾﺎی ﻋﻤﺎن ﻣﻮاج ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

وظیفه در پایان گفت: تهران امروز کمی ابری و در بعد از ظهر با افزایش ابر و احتمال باد و گرد و خاک همراه خواهد بود، فردا و پس فردا نیز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران امروز، فردا و پس فردا به ترتیب ۳۵، ۳۶، و ۳۷ درجه و کمینه دمای هوا ۲۱، ۲۳، ۲۳ در جه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز