خبرگزاری کار ایران

اجرای ۵ هزار و ۴۵۳ طرح عمرانی در مناطق محروم توسط بنیاد برکت

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۱۸۵

بنیاد برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از اجرا و در حال تکمیل بودن 5 هزار و 453 پروژه مختلف عمرانی و زیر بنایی در سال جاری در مناطق محروم خبرداد.

به گزارش ایلنا از ستاد بنیاد برکت، این بنیاد اجتماعی و اقتصادی پیش از این 3هزار و 534 پروژه عمرانی و زیربنایی را از سال 86 تاکنون در این مناطق اجرا کرده است.

همچنین مجموع سرمایه گذاری که تا کنون (از سال 86 ) این بنیاد در خصوص انجام امور عمرانی و زیر بنایی داشته بالغ بر 6 هزار و 900 میلیارد ریال بوده است.

بخش زیادی از این طرح ها در مناطق محروم اندیکا و لالی استان خوزستان انجام شده که چهره محرومیت را از این مناطق زدوده است.

دراین گزارش آمده است: طرح ها و برنامه های بنیاد برکت در این مناطق شرایط زندگی و اشتغال ساکنان این مناطق را در حد قابل توجهی ارتقا داده است. در چارچوب این برنامه تا کنون 112 طرح برق رسانی و 300 طرح آب رسانی در مناطق روستایی توسط بنیاد برکت اجرا شده است.

براساس این گزارش، احداث مسجد و حوزه علمیه، خانه عالم، کتابخانه،‌جاده، اجرای طرح ‌های مخابراتی، ‌خانه بهداشت،‌ مسکن محرومین، ‌امور آب خیز داری، ‌زیر ساخت باغبانی و پاسگاه انتظامی از دیگر طرح های بنیاد برکت در مناطق محروم به شمار می رود.

بنابه این گزارش، این گونه خدمات بنیاد برکت تاثیر قابل توجهی برای جلوگیری از مهاجرت ساکنان این مناطق به شهر ها داشته است.

بنیاد برکت در زمینه توانمند سازی اقتصادی و کار آفرینی نیز فعالیت های گسترده ای در سطح کشور داشته است. مدرسه سازی نیز یکی از شاخص ترین فعالیت های این بنیاد اجتماعی است که با هدف تاسیس یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور دنبال می شود و تاکنون بیش از 60 درصد تحقق یافته است.

این گزارش می افزاید: ارایه طرح سلامت الکترونیک،‌ امور بیمه ای و بانکی، ‌خدمات رسانی به ایتام و زوج های نابارور،‌ از دیگر خدمات این بنیاد است.

بنیاد برکت در سال 86 تاسیس شد تا در حوزه محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور فعالیت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز