خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تجویز داروهای تاریخ مصرف گذشته در بیمارستان‌ها را تکذیب کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرگونه هماهنگی بین داروخانه ها و بیمارستان در تجویز داروهای تاریخ مصرف گذشته را بشدت رد کرد و ان را خبرسازی فضای های مجازی و سلب اعتماد مردم به سیستم درمانی دانست.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین مرکز جامع اهدا کشور اظهار کرد: از مردم عزیز و شریف ایران برای اهدای خون تشکر می کنیم و بدون این که با مشکلی مواجه باشیم مردم در شبانه روز و در ایام مختلف در این راه همت می کنند. 

وی ادامه داد: البته این بدان منزله نیست که اهدا کنندگان زیاد هستند و بخواهیم افرادی که نیت دارند و به صورت مداوم اهدای خون می کنند منصرف کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: خوشبختانه در این مقطع (دوره ایی که ما آغاز کردیم) با همت مردم و با تلاش همکاران انتقال خون با هیچ مشکلی در زمینه کمبود خون روبرو نبودیم در حالی که در آغاز کار ذخیره خون کشور یک روز بیشتر نبود.

به گفته هاشمی، انجام امور اهدای خون در کشور طبق آخرین استانداردهای بین المللی صورت می گیرد و در عین حال برخلاف گذشته عارضه ایی هم در این بخش مشاهده نشده است. 

وی ادامه داد: مقدمات تهیه فرآورده های دارویی از خون ایرانیان در حال انجام است و امیدوارم در آینده تمام داروهایی که از فروآورده های خونی است از خون هموطنانمان تامین شود و مشکلات گذشته هیچ وقت تکرار نشود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: فراموش نکردیم که ایدز از طریق فرآورده های خونی وارد کشور شد اما امروز نزدیک به نیمی از فرآورده ها از خون ایرانیان تامین می شود و در آینده نزدیک تمام این داروها از خون خود ایرانیان تهیه خواهد شد. 

هاشمی درباره راه اندازی مرکز جامع اهداء خون عنوان کرد: ذخیره خون از ذخیره مواد غذایی و غلات ضروری تر است و امیدواریم در تمامی کشور بتوایم مجموعه مشابه آنچه امروز در سازمان انتقال خون افتتاح شده راه اندازی کنیم. از خیرین خواهش می کنیم به این امر انسانی کمک کنند. 

وی ادامه داد: فضای مطبوعی در این مرکز ایجاد شده و امیدواریم این فضا مورد مقبول اهدا کنندگان باشد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر این که برخی داروخانه ها و بیمارستان ها در هماهنگی با هم داروهایی که تاریخ انقضای آنها رو به تمام است، تجویز می کنند، گفت: یکی از مشکلات ما این است فضای مجازی آنتن ما را طراحی می کند که به کدام سو حرکت کنیم؛ این یک شایعه و فضاسازی است و برای بی اعتمادی مردم به نظام بهداشتی و درمانی این خبرسازی انجام شد. اگر مواردی از تخلف باشد خواهشمندیم به ما معرفی کنند تا برخورد قاطع کنیم. 

کد خبر : ۳۸۴۷۴۷