خبرگزاری کار ایران

فاطمه سعیدی:

انتخاب هیات رییسه فراکسیون زنان به صبر و تحمل نیاز دارد

نماینده مجلس دهم با اشاره به حساسیت فراکسیون زنان در مجلس کنونی گفت:برای انتخاب هیات رییسه فراکسیون زنان به تعامل و اندیشه بیشتری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا فاطمه سعیدی در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیشروی زنان ایران در مجلس دهم گفت: هنوز هیات رییسه فراکسیون زنان مشخص نشده است و به دلیل آنکه این فراکسیون بسیار حساس است تصمیم داریم با صبر، تحمل و اندیشه هیات رییسه آن را انتخاب کنیم. 

وی با بیان اینکه همه کمیسیون‌ها فراکسیون زنان هستند، به حضور زنان در کمیسیون‌های مختلف اشاره کرد و گفت: من به عنوان دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات قطعا دغدغه‌های نیمی از کارکنان آموزش و پرورش که زن هستند و دانش آموزان دختر را می‌دانم. 

نماینده تهران ادامه داد: فراکسیون زنان جدای از کمیسیون‌ها نیست و شاهدیم که امروز در همه جای مجلس صحبت از زنان است. 

سعیدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اینکه عارف به ریاست مجلس نرسید گله نمی‌کنم اما ایشان آنقدر توانمند و بزرگوار هستند که کسانی که امسال به ایشان رای ندادند سال دیگر به اخلاقیات و توانایی‌های ایشان پی می‌برند و دور او را می‌گیرند. 

در ادامه این مراسم الهه کولایی نیز اظهار کرد: یک وجه مهم حقوق بشر و دموکراسی، مساله زنان است. 

او ادامه داد: یک نماینده ظرفیت عظیمی برای دفاع از حقوق مردم داردکه باید به طورکامل از آن استفاده کند. 

این فعال حوزه زنان اظهار کرد: باید از هر نوع فرد گرایی و خود محوری بپرهیزیم. هرجا تفرقه داشتیم عرصه را به رقیب واگذار کردیم اما شاهد بودیم که تحولات اخیر نتیجه یکپارچگی ماست. 

وی با تاکید بر وجه نظارتی مجلس گفت: مجلس باید زبان مردم باشد و برای کسانی که اخلال ذهنی برای مردم ایجاد می‌کند اعتراض کند و آن‌ها را درجلسات مجلس بخواهند. 

کولایی تاکید کرد: برای ارتباط مستمر بین نمایندگان زن مجلس و فعالان این حوزه باید ساختاری ایجاد شود تا از این طریق انتقال تجربه صورت بگیرد.

کد خبر : ۳۸۲۵۴۲