خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

اعتبارات طرح تحول سلامت جای دیگر هزینه شده/تحقیق‌وتفحص از حقوق‌های صد میلیونی در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۴۳۹

نماینده مجلس شواری اسلامی گفت: گزارش‌ها حکایت از آن دارد که اعتبارات طرح تحول سلامت در جای دیگری هزینه شده است.

عبدالرضا مصری (نماینده مجلس شواری اسلامی) درخصوص طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت گفت: این تحقیق و  تفحص برای این است که ببینیم؛ آیا منابع طرح تحول به درستی تخصیص یافته یا خیر و چقدر به اهداف خود نزدیک شده یا انحراف از معیار داشته است.

وی ادامه داد: ما در قانون اولویت را به بهداشت و درمان داده‌ایم و گزارشاتی که می‌رسد؛ حاکی از این است که بیشتر اعتباراتی که مجلس به طرح تحول اختصاص داده، صرف ساخت‌وساز و خرید تجهیزات شده است، اما ما چون آمار و عددی در اختیار نداریم، این تحقیق و تفحص را در دستور کار قرار داده ایم تا ببینیم؛ چقدر از هزینه‌ها صرف اهداف طرح شده و یا چه اندازه انحراف از معیار صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: در خصوص هزینه‌کرد منابع طرح تحول پیش داوری نمی‌کنیم و به دنبال این نیستیم که به این برسیم که منابع درست مصرف نشده، چه بسا تحقیق و تفحص مشخص کند، کار خوب انجام گرفته است، اما چون هیچ گزارش و آماری در این سه ساله از طرف دولت به ما نرسیده، هیچ راهکاری به غیر از تحقیق و تفحص برای مجلس باقی نمانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت‌‌‌های صد میلیونی در وزارت بهداشت گفت: در تحقیق و تفحص به این موضوع رسیدگی و اسناد موجود در این زمینه بررسی خواهد شد.  

وی افزود: تحقیق و تفحص اطلاعات ما را در حوزه عمل بررسی می‌کند و با دفاتر وزارتخانه مربوطه تطبیق می‌دهد و اگر درست باشد؛ در صحن مجلس نیر خوانده می شود.  

وی در پایان در خصوص طرح تحول سلامت اظهار کرد: اساس طرح تحول سلامت نظام ارجاع و پزشک خانواده بود و اصلی‌ترین هدف همین اقداماتی بود که باید صورت می گرفت، ولی متاسفانه ما به همه چیز رسیدیم به غیر از سیستم ارجاع و در حال حاضر فقط داریم، هزینه می‌کنیم و این مساله کاملا محسوس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز