خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

مجلس و دولت دقت لازم را درباره نقش شورایاران ندارند

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امروز جایگاه شوراها آنگونه که در قانون اساسی تبیین شده و آنطور که مردم از نمایندگان خود انتظار دارند، نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیروز آقایی در حاشیه بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در این جلسه طرح تشکیل مجمع نمایندگان ادوار شورای عالی استان‌ها و موضوع بودجه به بحث گذاشته می‌شود، گفت: تصمیم گرفتیم هر 4 ماه یک بار نمایندگان ادوار شورای عالی استان‌ها در این نهاد حضور داشته و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده افزود: در گذشته مالیات بر ارزش افزوده به شورای هر استان و شهرستان پرداخت می‌شد درحالیکه اکنون این مبلغ به خزانه دولت در تهران واریز شده و در آنجا تقسیم می‌شود که این موضوع باعث متضرر شدن شهرها و به ویژه شهرهای کوچک شده است.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با انتقاد از اینکه امروز جایگاه ما آنطور که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و آنگونه که در اجتماع حضور داریم و مطابق با انتظارات مردم از نمایندگان‌شان نیست؛ خاطرنشان کرد: تعداد اعضای این شورا 117 نفر است که معمولا افراد سرشناسی هستند و اقدامات این نهاد نقش مهمی در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور دارد.

آقایی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس دقت نظر لازم را درخصوص شخصیت و نقش این شورایاران نداشته‌اند.

کد خبر : ۳۷۴۸۰۴