خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین ۱۵۰ برنامه برای اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۵۵۸

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش وپرورش گفت: ۱۵۰ برنامه و ۵۰۰ فعالیت در راستای اجرایی شدن سندتحول بنیادین در برنامه های سال ۹۵ آموزش وپرورش گنجانده شده است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین سلیمی جهرمی در جلسه ی برنامه ریزی و هماهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به ابعاد انتخاب معلم نمونه درسال ۹۵ اشاره کرد و افزود: تغییر نگاه به انتخاب معلم نمونه و حضور تشکل های مختلف در فرایند انتخاب معلم و قشربندی حرفه ای معلمان با همکاری نهادهای مختلف را از ویژگی های انتخاب معلم نمونه درسال ۹۵ بوده است.

وی به موانع و مقتضیات تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش زمان بر است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش به ره نامه تعلیم وتربیت وچرخش های تحول آفرین که درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش اشاره کرد و افزود: بحث نگاه جزیره ای از دغدغه های مهم آموزش و پرورش بوده و برنامه محور بودن همه ی حوزه ها می تواند این امید را ایجاد کند که در آموزش وپرورش تحول ایجادشود.

سلیمی جهرمی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی در حوزه ی آموزش و پرورش در پژوهشگاه تعلیم و تربیت کشور انجام شده است و اعتماد به بدنه آموزش و پرورش و کاهش تمرکز در برنامه های آموزش و پرورش دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سندتحول نیز به تامین نیروی انسانی، تکریم و رفاه و راهبردهای تکریم توجه شده است، افزود: کیفیت مدارس در برنامه هاو اثربخشی برنامه ها در نظام برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش و پرورش افزود: ایجاد ارتباط بین برنامه های کیفی و کمی ادارات و مدارس از ویژگی های حرکت برنامه مدار است که باید مدنظر قرارگ رفته وسیاست گذاری ،نظارت وحمایت از طرف منطقه وبرنامه نویسی واجرا درسطح مدارس روی دهد.

وی افزود: در سند تحول بنیادین ۱۸خرده نظام که اساس و زیرساخت نضام تعلیم و تربیت است وجود دارد، افزود باید خرده نظام ها و زیر نظام های سند تحول بنیادین با یکدیگر پیوند بخورد تا تحول در آموزش و پرورش حاصل شود.

سلیمی جهرمی بیان کرد: اجرای سند تحول و بحث های زیرساخت و زیرنظام ها و خرده نظام های تعلیم تربیت و همسو سازی و رویه ها و روش ها در برنامه های سال ۹۵ با  ۱۵۰برنامه و ۵۰۰ فعالیت و بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مد نظر قرار گرفته و برنامه تفصیلی توسط حوزه های مختلف با اصالت برنامه نوشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز