خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی؛

سالانه حدود 32 هزار سرباز وظیفه آموزش‌های مهارت افزایی را می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۵۵۳

جانشین منابع انسانی ستاد کل از ارائه تسهیلات ویژه برای سربازان متاهل خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ سردار موسی کمالی اظهارداشت: مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، سیاست های جمعیتی کشور را ابلاغ کردند، لذا ستاد کل نیروهای مسلح در راستای پیشبرد سیاست های فوق و خوشایند سازی خدمت سربازی برای سربازان متاهل، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، پیشنهاداتی را به محضر ایشان تقدیم که مورد موافقت معظم له قرار گرفت.

سردار کمالی بیان داشت: براساس پیشنهادات این مصوبه، به ازای هر فرزند 3 ماه از خدمت دوره ضرورت کارکنان وظیفه متاهل کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد : مشمولانی که تا پایان اردیبهشت ماه سال 95، مرتکب غیبت شده اند نیز در شمول این مصوبه قرار می گیرند و می توانند برای اعزام به خدمت سربازی و برخورداری از این تسهیلات اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود : کلیه کارکنان وظیفه متاهل می بایست در شهر محل سکونت همسر به کار گیری شوند لذا باید در این راستا سازمان وظیفه عمومی ناجا مشمولان را به مراکز آموزشی ای اعزام کند که در شهر محل سکونت همسر، یگان مورد نظر استقرار داشته باشد، همچنین نیروهای مسلح نیز باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا درصورتی که در شهری یگان خدمتی وجود ندارد، افراد را به نیروی دیگری مانند نیروی انتظامی یا سپاه منتقل کنند.

کمالی افزود : براساس این مصوبه مرخصی کارکنان وظیفه متاهل از 22 روز به 30 روز در سال افزایش می یابد ونیز کارکنان وظیفه متاهل باید هفته ای 3 روز بعد از ساعت کاری از پادگان ها مرخص شوند تا ساعات بیشتری را با خانواده سپری نمایند.

جانشین منابع انسانی ستاد کل از دیگر تسهیلات این مصوبه را اولویت آموزش فنی و حرفه ای برای سربازان متاهل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر آموزش های مهارت آموزی و حرفه آموزی سربازان نیروهای مسلح در رشته های فنی و مهندسی مانند برق ، مکانیک ، الکترونیک ، نجاری و ... توسط سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود .

وی افزود: در پی توافق ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان فنی و حرفه ای، سالانه در حدود 32 هزار سرباز وظیفه آموزش های مهارت افزایی را می بینند که درصدد افزایش این تعداد به 100 هزار سرباز وظیفه هستیم .

سردار کمالی در خاتمه گفت: این مصوبه از زمان ابلاغ لازم الاجراست و نیروهای مسلح باید ترتیبی اتخاذ کنند که حداکثر در خرداد ماه اجراء شود تا افراد واجد الشرایط از این تسهیلات بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز