خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر:

نجات‌بخشی بنا‌های تاریخی باید گسترش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۱۸۴

معاون رئیس جمهور بر ضرورت گسترش نجات‌بخشی بنا‌های تاریخی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در مراسم روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی گفت: در طول ۲ سال گذشته موفق شدیم؛ موزه دوران اسلامی را پس از ۱۰ سال مجددا راه‌اندازی کنیم. همچنین موزه منطقه‌ای خراسان نیز تاسیس شده است و موزه فرش تبریز نیز تا شهریور یا مهر راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: موزه خراسان، موزه میراث طبیعی گلستان، موزه مشاهیر فارس و موزه پاسارگاد نیز در حال راه‌اندازی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بازگشت ۴ محموله اشیاء تاریخی – فرهنگی در ۲ سال و نیم گذشته در کشور گفت: این اتفاق، از افتخارات دولت و سازمان میراث فرهنگی است.

سلطانی‌فر افزود: تعامل با انجمن‌های میراث فرهنگی، از جمله اتفاقاتی است که آن را حفظ خواهیم کرد. از ابتدای حضور من در سازمان یکی از دغدغه‌ها، حفظ میراث فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و اجرایی در کشور بود و خوشبختانه این اتفاق رخ داده که میراث هویت فرهنگی به یک ارزش در ذهن همه مسئولین تبدیل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: روزی نیست که من مخاطب دستگاه‌ها قرار نگیرم و آن‌ها از من نخواهند که بنایی تاریخی را برای استفاده به آن‌ها معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلیپی از ۱۵ اثر تاریخی که توسط وی در هیئت دولت به نمایش درآمده و نشان‌دهنده شرایط این آثار پس از مرمت و بهره‌برداری از آن توسط بخش خصوصی بوده است، گفت: من از این مسئله به عنوان یک دستاورد نام بردم که ناشی از رویکرد دولت و رئیس‌جمهور بوده است، زیرا ایشان عنوان کرده‌اند که منابع ما پاسخگوی مرمت، حفاظت و نجات‌بخشی آثار نیست.

سلطانی‌فر ادامه داد: امسال واگذاری ۱۵۰ بنا به جز نفایس را هدف‌گذاری کرده‌ایم و استقبال عمومی گسترده در حوزه نجات‌بخشی بنا‌ها یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت در سازمان میراث فرهنگی است که امیدواریم گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز