خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورا تصویب شد:

تعیین تکلیف بهای دفع پسماندهای بیمارستانی تا دو هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۲۶۶

براساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک ظرف مدت دو هفته بهای جمع آوری و دفع پسماندهای بیمارستانی تعیین شود.

به گزارش ایلنا، دومین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی در شهر تهران بود که مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و مقرر شد مباحث مرتبط در کمیسیونی مشرک ظرف مدت دو هفته بررسی شود.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه شهرداری تهران بر اساس قانون هیچ وظیفه ای در خصوص پسماندهای بیمارستانی ندارد، گفت: بیمارستان ها باید زباله های خود را بی خطر کنند و سپس سایر اقدامات انجام شود.

وی اظهار داشت: حال که شهرداری قبول کرده است که به وزارت بهداشت در این خصوص کمک کند نباید هزینه ها به گونه ای دریافت شود که به بیمارستان ها فشار وارد شود که در نتیجه آن بیماران مجبور به پرداخت بهای بالاتری به دلیل این موضوع شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد تا آنالیز قیمت ها برای تصمیم گیری های دقیق در این خصوص به شورای شهر ارائه شود.

غلامرضا انصاری، دیگرعضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص پیشنهاد تشکیل کمیته ای مشترک برای تصمیم گیری در این خصوص را مطرح کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بررسی این دستور جلسه با تاکید بر اینکه جمع آوری زباله های بیمارستانی وظیفه شهرداری نیست، گفت: برای انتقال زباله، باید بی خطر سازی زباله ها صورت می گرفت که این اتفاق رخ نداد.

وی در ادامه به موضوع جمع آوری زباله ها توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته با اعتراضات مردمی بازدیدی از محلی در نزدیکی یکی از بیمارستان های شهر تهران انجام شد که مشاهدات حاکی از تخلیه زباله های خطرناک بیمارستانی همچون تیغ و شیشه در کنار جوی آب بود.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود زباله سوزدر برخی بیمارستان ها مقرر شد شهرداری تهران این زباله ها را هرچند به صورت نیمه بهداشتی جمع آوری کرده و جدای از سایر زباله ها حمل کند ضمن اینکه هزینه ای اضافه بر هزینه های مقرر در این خصوص دریافت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ملاقات چند رئیس بیمارستان با وی اشاره کرد و گفت: نظر این افراد این بود که هزینه های تعیین شده، رقم بالایی است و بیمارستان ها برای پرداخت آن با مشکل مواجه هستند.

چمران در پایان اعلام کرد: باید با ارائه آنالیز قیمت ها به کمیته مشترک که کمیسیون سلامت و کمیسیون برنامه و بودجه در آن حضور دارند ظرف مدت 2 هفته تصمصم گیری لازم در این خصوص انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز