خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار وصید به ایلنا خبر داد:

اعطای مجوز به متقاضیان ایجاد سایت‌های تکثیر و پرورش به قصد شکار

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۱۲۴

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار وصید سازمان حفاظت محیط زیست از اعطای مجوز و ارائه کمک به متقاضیان ایجاد سایت‌های تکثیر و پرورش به قصد شکار خبر داد.

علی تیموری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با ممنوعیت صید ماهی سفید در کشور و هشدار اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در مورد در خطر قرار گرفتن این گونه آبزی در اثر صید غیرمجاز، گفت: محیط زیست به دلیلی وظایف حاکمیتی که دارد؛ هشدارهای لازم را در مورد صید ماهی سفید در فصل تولید مثل داده است و در رودخانه‌های حفاظت شده، ماموران محیط زیست کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند تا صید غیرمجاز صورت نگیرد؛ در ورودی‌ دریا و رودخانه‌هایی که حفاظت شده نیست نیز یگان حفاظت شیلات نظارت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در فصل زاد و ولد هیچ مجوزی برای صید در آبهای داخلی داده نشده است، افزود: صید ماهی سفید در همه رودخانه‌ها با قلاب یا با هر شیوه دیگری ممنوع است.

تیموری در ارتباط با مجوز‌های صید و شکار در سال جدید اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال هیچ مجوزی برای صید و شکار صادر نمی‌کنیم، زیرا این مدت، زمان زاد و ولد جانوران است؛ اما برای ادامه سال بر اساس نوع نگاه سازمان حفاظت محیط زیست به مساله شکار و در نظر گرفتن نیازهای معیشتی جوامع محلی در این زمینه اقدام می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: شکار به عنوان یک قاعده حقوقی جاری در کشور مخاطبان و علاقه مندان خودش را دارد و معمولا دو گروه مخاطب آن هستند؛ گروه اول افرادی هستند که برای تامین معیشت درجوامع محلی به شکار و برداشت از حیات وحش اقدام می‌کنند؛ سازمان حفاظت محیط زیست نیز معمولا به آن‌ها مجوز شکار می‌دهد و این مساله در استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان رواج دارد.

وی ادامه داد: اما گروه دوم افرادی هستند که به دلیل علاقه، قصد شکار می‌کنند اما به دلیل محدودیت‌ها، مشکلات و تهدیداتی همچون تخریب زیستگاه‌ها، شکار غیرمجاز و... که متوجه حیات وحش کشور است؛ سازمان با دقت بیشتر نسبت به صدور مجوز به آن‌ها اقدام می‌کند یا ممکن است مانند دوسال گذشته مجوزی برای شکار چهار پایان صادر نکند.

تیموری در ارتباط با سایت‌های تکثیر و پرورش حیات وحش به قصد شکار توضیح داد: سازمان حفاظت محیط زیست به متقاضیان ایجاد سایت‌های تکثیر و پرورش به قصد شکار بر اساس دستورالعمل محیط زیست برای گونه‌های قابل شکار مانند کل و بز و میش و قوچ مجوز می‌دهد و کمک می‌کند. اکنون هم حدود ۶۰ الی ۷۰ شخص حقیقی و حقوقی درخواست داده و برخی مجوز گرفته‌اند، اما هنوز کار آن‌ها شروع نشده است و نیاز به فرصت دارند تا مسائلی همچون سود اقتصادی کار را بسنجند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز