خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

غفلت از امر سلامت دهان طی دهه‌‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۴۸۳

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز دندانپزشک (22 فروردین) و اولین سالگرد اعلام طرح تحول سلامت دهان و دندان در کشور تاکید کرد: طرح سلامت دهان را به انجامی خداپسندانه و شایسته برسانیم.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در این پیام اظهار کرد: در سال گذشته گام های اولیه و البته بسیار موثری در مسیر گسترش نظام سلامت دهان در کشور برداشته شد.

هاشمی یادآور شد: برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزی در کنار تقویت و تجهیز نظام شبکه ارائه خدمات از یک سو و حرکت به سوی تعریف ساختاری هدف مند و برنامه محور از سوی دیگر ، سبب شده است با وجود غفلت از امر سلامت دهان طی دهه های گذشته، بتوان به فردایی بهتر برای سلامت مردم امیدوار بود.

وزیر بهداشت در این پیام ابراز امیدواری کرد که با همت بلند جامعه دندانپزشکی و همراهان عرصه سلامت دهان و دندان، گام های بعدی در حوزه سلامت دهان را استوارتر از گذشته بر داریم.

هاشمی از جامعه دندانپزشکی کشور خواست که طرح سلامت دهان هموطنان با تلاش بیشتر و تدبیر، به انجامی خداپسندانه و شایسته رسد.

طرح تحول سلامت دهان و دندان فقط در مراحل ابتدایی به مساله پیشگیری و بهداشت می پردازد. قرار است با اجرای این طرح، شاخص DMFT (شاخص نشان دهنده تعداد دندان های پوسیده، کشیده شده و پرشده در یک گروه یا رده سنی) بین کودکان 12 ساله کشور در یک بازه زمانی 6 ساله از عدد 2 به یک کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز