خبرگزاری کار ایران

فراخوان سازمان وظیفه عمومی ناجا برای مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های 55 تا 77

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۸۱۵

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های 1355تا 1377 را برای انجام خدمت دوره ضرورت در سال جدید فرا خواند.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال های 1355 تا 1377 برای انجام خدمت دوره ضرورت، آخرین مهلت معرفی مشمولان برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت را به شرح ذیل اعلام کرد:

- افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا فارغ التحصیل شده‌اند، پس از رسیدن به سن 18 سال تمام، باید ظرف مدت شش ماه خود را معرفی کنند .

- دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که با داشتن معافیت تحصیلی و برابر سقف سنوات تعیین شده، مشغول تحصیل هستند، در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج یا فراغت از تحصیل باید حداکثر ظرف یک سال خود را معرفی کنند.

- متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیل از خدمت رهایی می‌یابند، باید جهت انجام بقیه خدمت دوره ضرورت، حداکثر طی شش ماه خود را معرفی کنند.

- مشمولانی که معافیت موقت پزشکی یا کفالت دریافت داشته‌اند، پس از انقضای مدت اعتبار آن باید طی یک ماه برای تجدید رسیدگی، خود را معرفی کنند.

لازم به ذکر است در صورتی که مشمولان در مهلت‌های تعیین شده نسبت به معرفی خود اقدام نکنند، مشمول غایب شناخته شده و ضمن محرومیت از تسهیلات مربوط به معافیت‌های ذکر شده در قانون، برابر مقررات وظیفه عمومی و ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی به ترتیب زیر با آنان برخورد می‌شود:

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک سال تجاوز کند، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، فراری محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز