خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت خبر داد

معرفی بیش از 6 هزار مورد از مراکز و اماکن متخلف بهداشتی به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۰۲۹

بیش از 6 هزار مورد از مراکز و اماکن تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی متخلف به مراجع قانونی معرفی شده اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اظهار کرد: اهمیت کنترلش مواد غذایی زمانی روشن می شود که مواد غذایی معدوم شده با عدم کنترل بازرسان بهداشت محیط به مصرف برسد.

سید رضا غلامی ادامه داد: با توجه به تیز بینی بازرسان بهداشت محیط مقدار زیادی از مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد از چرخه مصرف خارج شد. به عبارت دیگر  حدود 10 میلیون و 700 هزار نفر از مردم از مضرات و مشکلات ناشی از آن ایمن شدند.

وی تعداد نمونه برداری میکروبی از مواد غذایی سنتی بیش از 12 هزار مورد دانست و افزود: همچنین بیش از 3 هزار و 200 مورد از مواد غذایی صنعتی در سطح عرضه نمونه برداری صورت گرفت.

رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، بازرسی از سفره خانه های سنتی و  کنترل دخانیات را یکی از فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در سراسر کشور در ایام نوروز دانست و گفت: این بازرسی ها با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی دستگاه قضایی انجام می شود.

به گفته مهندس غلامی از ابتدای اسفند سال گذشته تا 5 فروردین سال جاری حدود390 هزار بازدید از مراکز و اماکن تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی صورت گرفته که بیش از 6 هزار مورد از این مراکز و اماکن به دلیل تخلفات بهداشتی به مراجع قانونی معرفی و یک هزار و 198 مورد نیز تعطیل شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز