خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

مرگ بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات رانندگی

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۰۵

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۴ بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهری در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۴ بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که ۷۳ درصد این آمار در سطح جاده‌ها و مابقی درون شهر‌ها کشته شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۲ درصد عابران پیاده و ۲۳ درصد موتورسیکلت سواران و مابقی سرنشینان وسایل نقلیه بودند البته بیشتر از ۴۴۷ نفر نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار کشته‌شدگان زیاد است، گفت: از این آمار، ۵۱ درصد در صحنه تصادفات و ۴۹ درصد در مرحله پیش‌بیمارستانی کشته شدند و بیشتر از ۲۶۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

سردار مهری با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال در تصادفات منجر به فوت ۵۰ درصد رانندگان مقصر و ۵۰ درصد دیگر غیرمقصر بودند، افزود: در تصادفات فوتی ۴۰ درصد منجر به فوت راننده شده است و نزدیک به ۶هزار تصادف فوتی در کشور داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در سال ۸۴ بیشتر از ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر در تصادفات کشته شدند که این رقم در ۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۲۳ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: در سال ۹۴ به یک و نیم میلیون نفر گواهینامه داده شده است و ۱۲۵۰ خودرو نیز شماره‌گذاری شده‌اند.

سردار مهری با اشاره به مسئله ایمنی‌سازی جاده‌های کشور اظهار کرد: ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که ۳۲۰۰ نقطه در بیرون شهرهاست و با همکاری‌ها وپیگیری‌هایی که در راهداری انجام شده است این نقاط آشکارسازی شده و امیدواریم با همکاری بخش‌های دیگر مدیریت سوانح ترافیکی، ساختار و سازمان منسجمی پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز