خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

ارائه سبد حمایتی به ۱۱ میلیون مددجو و نیازمند تا شب عید

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۸۵۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه سبد حمایتی به ۱۱ میلیون مددجو و نیازمند شناسایی شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه همایش شکرانه سلامت شنوایی در جمع خبرنگاران گفت: پیشگیری از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و تلاش می‌کنیم؛ در سال ۹۵ غربالگری شنوایی را در کل کشور مستقر کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۴ حدود ۷۰ درصد پوشش غربالگری شنوایی در کشور داشتیم، ادامه داد: برای پوشش صددرصدی غربالگری شنوایی در سال ۹۵ بودجه لازم تامین شده است. همچنین تصمیم‌ گرفتیم که پوشش بینایی‌سنجی را در سال ۹۵ به صددرصد برسانیم.

ربیعی افزود: در سال ۹۴ نیز توانستیم با بودجه کم حدود ۸۵ درصد، پوشش بینایی سنجی در کشور داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بنا داریم؛ در استان‌های مرزی کار غربالگری را آغاز کنیم به مراکز ژنتیک اشاره و اظهار کرد: امروز ۲۵۰۰ مرکز مشاوره ژنتیک را از طریق سازمان بهزیستی هدایت می‌کنیم و در نظر داریم اقشار مراجعه کننده به این مراکز را از مراکز مشاوره به آزمایشگاه‌های ژنتیک هدایت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه هم اکنون در استان‌های مرزی و مهدهای کودک یک وعده غذای گرم ارائه می‌دهیم، خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده؛ ارائه یک وعده غذای گرم در این مناطق منجر به کاهش مشکلات تغذیه و سوءتغذیه در کودکان شده و قرار است؛ در سال ۹۵ برنامه مبارزه با سوءتغذیه را در محلات حاشیه شهر‌ها آغاز کنیم.

وی با یادآوری اینکه برنامه مبارزه با سوءتغذیه در سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۴ در استان‌های مرزی عملیاتی شد، افزود: در سال ۹۵ حاشیه شهرهای بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به فراگیری برنامه رشد و تکامل همه جانبه کودکان اشاره کرد و گفت: سوء تغذیه و غربالگری جزئی از این برنامه بوده و فراگیری آن را در استان‌های مرزی در دستور کار قرار داده‌ایم.

ربیعی درباره افزایش مستمری مددجویان اظهار کرد: در قانون حمایت از حقوق معلولان آمده است که مستمری‌ها به ۴۰ درصد حداقل حقوق افزایش یابد که در صورت تصویب قانون این موضوع اجرایی خواهد شد، زیرا بودجه آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ بد‌ترین سال بودجه طی چند دهه اخیر بوده که به سلامت از آن عبور کردیم، اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵ گشایش بیشتری در زمینه‌هایی همچون اشتغال و... داشته باشیم.

ربیعی همچنین از ارائه سبد حمایتی پیش از عید به ۱۱ میلیون مددجو و نیازمند شناسایی شده توسط وزارت رفاه خبر داد و گفت: در سال ۹۴ فراگیری را در دستور کار داشتیم، اما در سال ۹۵ افزایش کیفیت در دستور کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مشکلات بودجه‌ای بیمه سلامت را در سال آتی حل خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۵ استانداردهایی را برای سازمان تامین اجتماعی تعریف خواهیم کرد تا بتواند؛ مشکلات پرداخت خود را حل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز