خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران مطرح کرد:

سیل خیز بودن اغلب حوضه‌های آبریز کشور

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۶۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل خیز بودن اغلب حوضه های آبریز کشور، مدیریت علمی سیلاب را ضروری می‌کند.

به گزارش ایلنا از سازمان مدیریت بحران، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری افزود: ظرفیت بسیار مناسبی در برنامه ششم توسعه برای اعلام برنامه های ملی و پیشگیرانه درحوزه حوادث طبیعی پیش بینی شده است.

وی در بازدید از توانمندی‎های علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در رابطه با روش‎های علمی مقابله با بلایای طبیعی از قبیل سیل، خشکسالی، ریز گردها و همچنین طراحی و راه اندازی سامانه ‎های هشدار وقوع سیل و خشکسالی اعلام کرد: از همکاری با سایر دستگاه های متولی و مرتبط با موضوع مدیریت بحران استقبال می کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به مشکلات فراوان ناشی از پدیده ریزگردها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی برای مردم مناطق تحت تأثیر، بر ضرورت حاکم شدن نگاه جامع و فرابخشی به موضوع ریزگردها تأکید کرد.

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری نیز با ارائه گزارشات علمی و فنی مرتبط با وظایف سازمان مدیریت بحران کشور، زمینه‎های همکاری مشترک را مورد بررسی قرار داد.

پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با هدف شناخت و توسعه روش های مدیریت پدیده های خشکسالی و تغییر اقلیم، نحوه کنترل و کاهش اثرات آنها بر اساس یافته های تحقیقاتی تاسیس شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز