خبرگزاری کار ایران

معاون فنی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی مطرح کرد:

دعوت از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مسابقه حفاظت از میراث فرهنگی یونسکو

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۹۳۳

معاون فنی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی از همه سرمایه گذاران بناهای تاریخی و متقاضیان واگذاری این بنا‌ها خواست تا در مسابقه حفاظت از میراث فرهنگی یونسکو شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عبیدی معاون فنی صندوق احیاء، در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، گفت: این مسابقه با نام حفاظت از میراث فرهنگی در حوزه آسیا و اقیانوسیه توسط یونسکو برگزار می‌شود تا الان سه نفر از ایران برنده دریافت اینجایزه شده‌اند مانند بهره بردار ارگ سریزد، خانه‌ای در اردکان و بهره بردار خانه پل شیر در جلفای اصفهان و اینجایزه در حوزه غیر دولتی است.

وی افزود: چندی پیش در جلسه‌ای از همه مالکان بناهای تاریخی خواستیم تا حضور پیدا کنند و فرم‌ها برای ارسال به یونسکو بفرستند اینجایزه در سه محور است کسانی که در حوزه صندوق احیا فعالیت می‌کنند، همگی بخش خصوصی هستند که با سرمایه گذاری در بناهای تاریخی موجبات حفاظت از این بنا‌ها را فراهم و باسرمایه گذاری خود، بناهای تاریخی را احیا کرده‌اند.

عبیدی در پایان تصریح کرد: یکی از محورهای این مسابقه مشارکت مردم منطقه است که در این زمینه سرمایه گذارانی که بناهای تاریخی به آن‌ها واگذار شده می‌توانند برای دریافت اینجایزه کاندید شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز