خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد:

10 هزار کمک پرستار در حال آموزش دیدن هستند

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۳۸۴

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت:تاکنون 10 هزار کمک پرستار در حال آموزش هستند و بعد از اتمام در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند از طریق موسسه آوا سلامت در بیمارستان ها به کار گیری می شوند.

به گزارش ایلنا٬  محمد میرزابیگی در آستانه روز پرستار گفت: سطح بندی مراقبت های پرستاری و بکارگیری نیروهای پرستار با هدف خدمت بهتر به مردم در دولت یازدهم رخ داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تعرفه گذاری گفت: این کار حوزه های وزارت بهداشت به شورای عالی رفته و در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دارد.

میرزابیگی با اشاره به کارانه پرستاران گفت: نسبت به سال 92 دو تا 2.5 برابر کارانه پرستاران افزایش داشته اما مشکل اصلی امروز تاخیر بیمه ها در پرداخت کارانه ها به پرستاران است اگرچه در یک مقطعی عقب ماندگی پرداخت ها از 20 ماه و بیشتر به صفر رسید ولی در مدت اخیر متاسفانه در بسیاری از دانشگاه ها تاخیر چند ماهه داریم که باید در این خصوص بیمه ها پاسخگو باشند.

وی افزود: اگر کارانه های عقب مانده پرستاران به موقع پرداخت شود شما رضایتمندی پرستاران را بیشتر خواهید دید.

وی با اشاره به افزایش درصد پرداختی به پرستاران گفت: از سال 76 تاکنون پرداخت به کارکنان غیر پزشک در وزارت بهداشت بین 16 تا 20  و در موارد معدودی 22.5 بوده که این درصد در طی عمر این دوره وزارت بهداشت به 27.5درصد رسیده که در طول تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه بوده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمبود پرستار اظهار کرد: برخی ها به صحبت های غیرمستند در فضای رسانه ای کشور روی آورده اند که روش خوبی نیست و باید در پرستاری با ایجاد نشاط و شادابی بیشتر در مسیر خدمت رسانی به این عزیزان گام برداریم به همین منظور ما سعی کرده ایم با تامین نیروی پرستار و سطح بندی مراقبت ها و خدمات پرستاری همچنین تعریف شاخص های پرستاری به سمت بهبود وضعیت مراقبت های پرستاری متناسب گام بر می داریم.

وی اظهار کرد: باید با ایجاد سیستم صلاحیت حرفه ای با همکاری سازمان های همکار پرستاری در برخورد با موضوعات مختلف به سمت رفع دغدغه ها و تامین خواسته های مردم و همگرایی بیشتر درون جامعه پرستاری و نظام سلامت گام برداریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تا کید کرد: بنده آمار  مربوط به 14 هزار پرستار بیکار را قبول ندارم و تکذیب می کنم البته امروزه در به کارگیری نیروها، بیمارستان ها به سمت خرید خدمت حرکت می کنند و در این راستا تقریبا تمام پرستاران جویای کار به کار گرفته شدند و برای مثال در طرح تحول نظام سلامت  16 هزار پرستار به کار گیری شد.

وی از افرادی که می گویند پرستار بیکار داریم خواست تا مستدل و مستند فهرست مشخصی از پرستاران  جویای کار بدهند تا وزارت بهداشت از طریق مبادی ذیربط در امر به کار گیری این افراد در جاهای که نیاز باشد، اقدام کند.

میرزابیگی به موضوع تحصیل دانشجویان در رشته پرستاری اشاره کرد و افزود: امروز انگیزه و رشد علمی دانشجویان پرستاری به طوری است که رتبه های بسیار خوب کنکور به رشته پرستاری روی می آورند و این امر نشان از رشد و انگیزه برای حضور  خیل عظیم جوانان در این رشته برای خدمت به مردم می باشد.

میرزابیگی با اشاره به سایر اقدامات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای اولین بار در برنامه عملیاتی سال 95 وزارت بهداشت، برنامه های عملیاتی معاونت پرستاری در راستای ساماندهی  بهتر مراقبت های پرستاری گنجانده شده است که این امر نشان دهنده اهتمام مسئولین عالی رتبه وزارت بهداشت به مقوله پرستاری و قشر زحمتکش پرستاران است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران نسبت به پزشکان، اظهار کرد: در تمامی دانشگاه ها اگر تاخیر در پرداخت کارانه ها وجود دارد برای تمامی کارکنان پزشک و غیرپزشک است و اینگونه نیست که به یک قشر کارانه پرداخت شود و به دیگری پرداخت نشود.

وی اعلام کرد: اگر چنین خبری در هر نقطه ای از کشور وجود داشت گزارش شود تا رسیدگی کنیم.

 میرزابیگی با اشاره به لزوم تربیت کمک پرستار تصریح کرد: این رده همان رده ی غیردانشگاهی یک ساله است که به منظور ارائه مراقبت های اولیه در بالین تربیت می شوند و تاکنون 10 هزار نفر در حال آموزش هستند و بعد از اتمام  در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند از طریق موسسه آوا سلامت در بیمارستان ها به کار گیری می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز