خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خبر داد:

صادرات 85 میلیون دلاری محصولات پارک‌های علم و فناوری

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۵۰۱

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از صادرات 85 میلیون دلاری محصولات پارک های علم و فناوری کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدی در جمع خبرنگاران در سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه عظیم انسانی و علمی را در اختیار داریم . این سرمایه عظیم شرایطی را به وجود آورده تا در عرصه رقابت علمی و گفتمان علمی دنیا نقش فعال و موثرتری داشته باشیم.

وی با بیان این که پیروزی در برجام نشان از قدرت علمی ما داشت افزود: در حال حاضر کشور ایران از نظر سطح علمی در دنیا در رتبه قابل قبولی قرار دارد که این خود یکی از دلایل وارد مذاکره شدن دنیا با ایران است.

دکتراحمدی تصریح کرد: در دنیای امروز دیگر زبان زور زبان حاکم نیست بلکه زبان علمی جای خود را به زبان زور داده و امروز دنیا آن را پذیرفته اند.

وی اظهار کرد: ایران علاوه بر فناوری هسته‌ای در زمینه‌هایی چون نانو ،هوا و فضا و انرژی های تجدید پذیر صاحب توانمندی‌های علمی قابل قبولی در منطقه و صاحب نفوذ علمی در دنیاست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه سطوح علمی بالای دانشگاه های ایران محصول تلاش جوانان،اعضای هیئت علمی،دانشمندان و محققان است ، افزود: تحریم ها باعث شد صنایع در کنار دانشگاه بیایند و از ظرفیت هر دو استفاده کنیم.

احمدی یادآور شد: در سال 2012 هیچ دانشگاهی از ایران در سطح دانشگاه های برتر دنیا نبود اما خوشبختانه اکنون در رتبه بندی پایگاه لایدین 13 دانشگاه کشور جزو دانشگاه های برتر دنیا هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: 37 پارک علم و فناوری و 156 مرکز رشد در سطح کشور داریم و تقریبا همه استان ها دارای پارک علم و فناوری هستند .

وی با اشاره به اینکه برای حدود 17 هزار نفر در پارک های علم و فناوری کشور در سال 1391 ایجاد اشتغال شده است افزود:این تعداد در سال جاری به حدود 29 هزار نفر رسیده است.

دکتراحمدی همچنین تعداد واحدهای فناور کشور را نیز 4 هزار و 100 واحد اعلام کرد وبا بیان این که ارتقای کیفیت علمی در سال آینده از اصلی ترین برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است ، گفت:در حال حاضر نزدیک به 1100 مجله علمی پژوهشی در سطح کشور داریم که حدود 42 مجله در ISI نمایه شده‌اند و ارتقای بین المللی این مجلات جزو برنامه های سال آینده است.

وی گفت:تا قبل از سال 92 صادرات قابل ملاحظه‌ای از محصولات علم و فناوری نداشتیم ولی در طی دو سال گذشته شاهد افزایش صادرات به حدود 85 میلیون دلار بودیم.

احمدی بیان کرد:از دیگر برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رویکرد بین المللی در ارتباطات ، پژوهش و فناوری و توسعه کسب و کار در دانشگاه‌هاست تا توانایی لازم را برای ایجاد خلاقیت ،نوآوری و کسب و کار داشته باشند .

احمدی تصریح کرد: در چند سال گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه صنعت و معدن تفاهم نامه هایی برای ایجاد فرصت مطالعات صنعتی و نیز با وزارت نفت در حوزه تحقیقات ازیاد برداشت از میادین نفتی به امضا رسانده است.

وی در پایان گفت: درسال جاری در حوزه پایین دستی نفت 12قرارداد بین مراکز دانشگاهی و نفتی بسته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز