خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران مطرح کرد:

ضرورت نهضت فراگیر مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۸۴۵

در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست عصر روز گذشته مراسم افتتاح نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیر عامل و هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی حیدرزاده در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه افتتاح نخستین شعبه سبز نظام بانکی کشور همزمان با یک روز پاک در تهران است، افزود: دوران فعالیتهای نمادین به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: در دوره‌ای که مردم با مقوله محیط زیست خیلی آشنا نبودند ضروت آشنایی شهروندان با محیط زیست از طریق فرهنگسازی و فعالیتهای نمادین احساس می‌شد، اما امروزه با توجه به آشنایی مردم با موضوعات این حوزه زمان آغاز نهضت فراگیر مسئولیتهای اجتماعی در حوزه محیط زیست فرا رسیده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و بنگاههای اقتصادی امروز نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام باید به مقوله محیط زیست نگاهی ویژه داشته باشند، گفت: حتی در مراودات بین المللی نیز باید به حوزه محیط زیست به عنوان یک الزام توجه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه یکی از شاخص‌هایی که بانکداری سبز دنبال می‌کند را رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی از جمله ذخیره انرژی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی عنوان کرد و اظهار داشت: نگاه ما این است که به نوعی فرهنگ بانکداری سبز به همه بانک‌ها تعمیم یابد.

حیدرزاده با بیان اینکه رعایت الزامات زیست محیطی با کاهش در مصرف انرژی و منابع، دارای توجیه اقتصادی نیز است، افزود: با کاهش مصرف حامل‌های انرژی که کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد به نحوی تولید منابع نیز انجام شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به به اینکه نظام بانکی بیشترین مراجعه کننده را به عنوان یک مجموعه خدماتی دارد، برای دستگاه محیط زیست فرصت مناسبی است تا بتواند پیام‌ها و آموزشهای زیست محیطی را از طریق این مجموعه به شهروندان ارائه دهد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

گفتنی است از جمله اقدامات این شعبه سبز شامل نصب پنلهای خورشیدی و استفاده از انرژی الکتریکی تولیدی برای روشنایی، آموزش زیست محیطی کارکنان، استفاده از لامپهای کم مصرف LED، استفاده از تجهیزات کامپیوتری کم مصرف و کم صدا، استفاده از شیشه‌های دوجداره، کنترل هوای ورودی و خروجی به شعبه، تفکیک زباله از مبدا و کاهش استفاده از کاغذ در عملیات بانکی می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز