خبرگزاری کار ایران

استخدام ۱۱۰ نفر در پزشکی قانونی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۸۳۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور از استخدام ۱۱۰ نیروی پزشک و کار‌شناس آزمایشگاهی از طریق آزمون استخدامی اسفند ماه سال جاری دراین سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی، مهدی فروزش گفت: در راستای تکمیل فرایند استخدام دستگاه‌های اجرایی دومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی با عنوان آزمون استخدامی اسفند ماه ۱۳۹۴ در روز ۲۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سهمیه ۱۱۰ نفری برای جذب از محل مجوز ۲۳۰ نفره سازمان در برنامه پنجم توسعه است که ۵۰ تن از این شمار طی آزمون استخدامی خرداد ماه جذب و به کارگیری شدند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۱۰ تن نیز در آزمون اسفند ماه جذب می‌شوند.

فروزش در خصوص نحوه توزیع افرادی که در آزمون اسفند ماه جذب سازمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این آزمون ۴۱ پزشک عمومی، ۲۳ دستیار رشته تخصصی پزشکی قانونی (جذب سازمان می‌شوند و بعد از فراغت از تحصیل در ردیف‌های تعیین شده شروع به کار می‌کنند)، ۱۵ متخصص پزشکی قانونی، هشت متخصص آسیب‌شناسی، هفت روان پزشک، یک دندانپزشک و ۱۵ کار‌شناس آزمایشگاه جذب خواهند شد.

به گفته وی در مجموع در قالب این آزمون ۹۵ پزشک و ۱۵ کار‌شناس آزمایشگاهی در کل کشور جذب سازمان می‌شوند که امیدواریم با به کارگیری این افراد برخی از مشکلات فعلی ناشی از کمبود نیروی در سازمان برطرف شود.

فروزش یادآوری کرد: علاقه مندان برای شرکت در آزمون استخدامی سازمان پزشکی قانونی کشور باید در مهلت تعیین شده (از ۲۱ تا ۲۶ دی ماه) نسبت به ثبت نام در آزمون بر اساس دستور العمل‌های سازمان سنجش قدام کنند ضمن آنکه مهلت در نظر گرفته شده قابل تمدید نیست و بهتر است داوطلبان در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: سؤالات و مواد آزمون در دو بخش عمومی و اختصاصی طراحی شده که بخش عمومی شامل فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی و اجتماعی حقوق اساسی و هوش و توانمندی‌های عمومی است.

سؤالات بخش تخصص آزمون نیز بر اساس دانش و مهارت‌های تخصصی و متناسب با خوشه‌های شغلی یا مشاغل با طراحی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور تهیه شده است که با توجه به رشته تخصصی سئوالات متفاوت است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی افزود: آزمون چهار گزینه‌ای با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی شده است و تمام دروس عمومی و اختصاصی با ضریب یک محاسبه و اعمال می‌شود.

فروزش در خصوص حد نصاب نمره افراد برای قبولی در آزمون گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حدنصاب نمره قبولی در آزمون کسب ۵۰ درصد از نمره نفر اول است؛ به بیان دیگر هر فرد برای پذیرش در مرحله آزمون کتبی باید ۵۰ درصد نمره نفر اول را کسب کرده باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نمره داوطلب با بومی استان با ضریب یک دوم و بومی شهرستان یک چهارم نمره اکتسابی در هر مرحله از آزمون و مصاحبه استخدامی محاسبه می‌شود و تنها در صورت کسب حد نصاب در آزمون کتبی این محاسبه انجام خواهد شد، شرط ورود به مراحل بعدی حدنصاب آ‍مون کتبی است.

معاون توسعه مدیریت این سازمان خاطرنشان کرد: افرادی که در آزمون کتبی حدنصاب نمره تعیین شده را کسب کنند از نفرات اول تا سوم به سازمان معرفی می‌شوند و پس از آن مصاحبه‌های شفاهی از آنان به عمل می‌آید که میزان تاثیر آزمون کتبی در نمره نهایی افراد ۷۰ و مصاحبه شفاهی ۳۰ درصد است، همچنین میزان تاثیر مواد عمومی در آزمون کتبی ۴۰ و مواد تخصصی ۶۰ درصد است.

فروزش در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای همکاران قراردادی که در قالب گروه‌های اعلام شده (پزشک و کار‌شناس آزمایشگاه) امکان جذب آنان وجود دارد، اظهار کرد: شاغلین قراردادی برای محاسبه امتیاز باید در زمان ثبت نام دارای شماره شناسه از سامانه کارمند ایران باشند و آن را در برگه ثبت نام خود درج کنند.

وی افزود: به نمرات کسب شده کارمندان قراردادی که دارای شماره شناسه قراردادی باشند صرفا در صورت کسب حدنصاب آزمون کتبی (۵۰ درصد نمره نفر اول) به ازای هر سال تجربه در هر یک از دستگاه‌های اجرایی دو درصد و حداکثر تا ۲۰ درصد نمره کل در هر یک از حیطه‌های آزمون و مصاحبه استخدامی اضافه می‌شود.

به گفته فروزش در صورت مساوی بودن نمرات اکتسابی در آزمون اولویت معرفی برای گزینش به ترتیب با کارمندان قراردادی شاغل در دستگاه اجرایی، افراد بومی شهرستان و افراد بومی استان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی افزود: معلولین عادی به شرط شرایط مندرج در آگهی از سه درصد سهمیه قانونی برای استخدام برخوردارند، همچنین سهمیه ۲۵ درصدی برای ایثارگران، جانبازان، آزادگان فاقد شغل، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالا‌تر، همسر و فرزندان آ‍زادگان دارای یک سال و بیشتر اسارت در نظر گرفته شده که برای جذب به سازمان معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: خواهر و برادر شهید نیز مشمول این سهمیه ۲۵ درصدی می‌شود اما این افراد ملزم به شرکت در آزمون کتبی نیز هستند، علاوه بر این سهمیه ۵ درصدی نیز برای رزمندگان با سابقه شش ماه در جبهه و همسر و فرزندان آنان، فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز