خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران:

اهل معامله نیستم/ برای کسب رای به هیچ کس قولی نداده‌ام

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر همچون 14 سال گذشته در شورای عالی استان‌ها عمل شود شوراها نمی‌توانند جایگاه خود را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا بصیری‌پور در حاشیه برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: همواره در پی آن هستم که حداکثر توانم را برای هر کاری بگذارم و تجربه 37 ساله مدیریت من گواه این مطلب است.

وی با یادآوری اینکه 3 دوره برای شورای شهر مشهد رای آورده‌ام، اظهار کرد: هدف پویایی شورا در کشور است و من تمام توانم را در این راه گذاشتم و 70 روز در شهرستان‌ها و استان‌های کشور بودم.

رئیس فعلی شورای عالی استان‌ها برگزاری 200 جلسه استانی در کشور و تصویب 35 مصوبه در طی یکسال مدیریت خود را ازجمله اقدامات مثبت خود طی دوران ریاستش بر شورای عالی استان‌ها عنوان کرد و افزود: طی 14 سال گذشته تنها 66 مصوبه داشتیم در حالی که طی یکسال اخیر این تعداد به 35 مصوبه رسید.

بصیری‌پور با تاکید بر اینکه معتقدم براساس قانون اساسی شوراها باید پویا شوند، تصریح کرد: اگر در شورای عالی استان‌ها همچون 14 سال گذشته عمل شود، شوراها مخدوش شده و به ارتقا جایگاه نمی‌رسند و اما اگر همچون یکسال اخیر اقدام شود خواهیم توانست جایگاه شوراها را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 93 شاهد افزایش 20 درصدی بودجه بودیم، گفت: اما برای سال 94 پیشنهاد افزایش 100 درصدی بودجه را دادیم.

رئیس فعلی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه سیل در مازندران، البرز و ایلام که جان‌باختگان زیادی نیز به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: درخصوص تخلفات داخل شهرها کمیسیون ماده 100 حکم تخریب صادر می‌کنند اما برای خارج از شهرها قانون دستور تخریب و ممانعت از ساخت و ساز داده است. همچنین ما در شورای عالی استان‌ها این مسئله را تصریح کردیم که ساخت و سازهای غیرقانونی علاوه بر صدور حکم تخریب باید به عنوان جرم شناسایی شوند.

وی اظهار کرد: موضوع افزایش حق الزحمه شورایان را نیز به دولت ارسال کردیم که مورد تصویب قرار گرفت.

بصیری پور همچنین درخصوص انتخابات امروز با بیان اینکه شب گذشته بیش از 40 نفر در کنار هم سوگند یاد کردند که به من رای بدهند، گفت: من نمی‌دانم درون دل دیگران چه می‌گذرد اما آنها معتقد بودند که من راه را می‌شناسم. هرچند که روش انتخابی ما را عده‌ای می‌پسندند و عده‌ای نمی‌پسندند.

رئیس فعلی شورای عالی استان‌ها با تصریح بر اینکه من اهل معامله نیستم و صریح حرف می‌زنم درخصوص این شایعه که بنا بود اعضایی را که به شما رای می‌دهند به سفر ترکیه بفرستید، اظهار کرد: من هرگز هیچ قولی به هیچ کسی نداده‌ام مگر در چارچوب قانون.

کد خبر : ۳۳۶۲۱۷