خبرگزاری کار ایران

در دیدار فرمانده ناجا با معاون برنامه‌ریزی ستاد کل ارتش عمان مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای مبارزه با قاچاق انسان و تروریسم

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۲۲۶

فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با هیأتی از کشور عمان، با اشاره به قاچاق مواد مخدر از مرزهای آبی، گفت: این موضوع باعث نگرانی از سوی هر دو کشور شده است و باید با همکاری و اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه مقابله‌ای هوشمندانه با آن داشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و عمان با سرتیپ ستاد «البلوشی» معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد کل ارتش عمان دیدار کرد و گفت: کشور عمان کشور مسلمان، دوست و همسایه ما بوده و مسئولان و ملت ما با این کشور ارتباط قدیمی داشته و خواهند داشت.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد امنیت در کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: برقراری ثبات و امنیت کامل در کشورهای همسایه به خصوص عمان خواست و آرزوی قلبی ماست و این به منزله برقراری امنیت در کشور ماست. امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت مشارکت مردم و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دارای یک امنیت با ثبات در منطقه است.

فرمانده ناجا با اشاره به تحرک گروهک‌های تروریستی و فعالیت آنها در اطراف کشورهای همسایه، اظهار کرد: امیدواریم با اتحاد موجود بین کشورهای همسایه و اقدامات پیشگیرانه، توطئه گروهک‌های تروریستی در منطقه خنثی شود.

وی با تشریح توانمندی‌های بسیار بالای ایران برای ارتقاء امنیت و نظم، گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل پشتوانه مردمی و داشتن نیروهای مجرب حرفه‌ای و تجهیزات ملی، امروز در منطقه صاحب نظر بوده و می‌تواند کشورهای دوست و همسایه را در امر آموزش، دریانوردی و مرزبانی یاری کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد مثبت پلیس در برخورد با شبکه‌های حمل و توزیع مواد مخدر خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در این مسیر کار بسیار بزرگی بوده و چندین هزار نفر از مأموران ما در این مسیر به شهادت رسیدند که این حاکی از اراده مستحکم پلیس ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

اشتری از اقدامات ناجا در مبارزه با جرایم سایبری در فضای مجازی خبر داد و افزود: برای برخورد با جرایم سایبری، پلیس ایران اقدام به راه‌اندازی پلیس فضای تولید تبادل اطلاعات کرده و با تجارب خوب کسب شده در این خصوص آماده هرگونه همکاری با کشورهای دوست و همسایه است.

فرمانده نیروی انتظامی به تجارب عالی پلیس ایران در برخورد با جرایم سازمان‌یافته اشاره کرد و گفت: ما آمادگی همکاری در زمینه‌های مبارزه با قاچاق انسان، سلاح، کالا و مبارزه با تروریسم به صورت دو جانبه و چند جانبه را داریم.

وی در پایان مقدار قاچاق مواد مخدر از مرزهای آبی را قابل توجه دانست و افزود: این موضوع باعث نگرانی از سوی هر دو کشور شده است و باید با همکاری و اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه مقابله‌ای هوشمندانه با آن داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز