خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ مطرح کرد:

هلال احمر یکی از جمعیت‌های توانمند منطقه

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۶۲

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را یکی از جمعیت‌های توانمند منطقه توصیف کرد.

 به گزارش ایلنا، پیتر مائور در جریان سفر به ژنو و شرکت در سی ودومین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در دیدار با سیدامیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر ایران ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی شمار جمعیت هلال احمر ایران در انجام ماموریت های منطقه ای گفت: هلال احمر ایران یکی از جمعیت های توانمند منطقه و شریک کاری کمیته بین المللی صلیب سرخ به شمار می آید و می توان از توان و ظرفیت هلال احمر ایران به عنوان مرکز منطقه ای ارائه خدمات بشردوستانه بهره برد.

وی با اشاره به شرایط خاص منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا افزود: وضعیت مناسبی بر منطقه بویژه در یمن، سوریه و عراق حاکم نیست و کمیته تلاش می کند به بهترین شکل ممکن و با وجود مشکلات عدیده، کمک های انسان دوستانه را به مردم نیازمند منطقه به خصوص یمن ارسال کند که در این زمینه متاسفانه با همکاری نکردن برخی کشورها به خصوص عربستان سعودی، مواجه می شود.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین از ایران به عنوان کانون ثبات در منطقه یاد کرد و ایمنی و امنیت حاکم بر ایران را در سطح منطقه مثال زدنی دانست.

وی با تشکر و قدردانی از همکاری هلال احمر ایران با دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: علاوه بر این باید از نقش میانجی که هلال احمر ایران میان کمیته بین المللی و هلال احمر عراق ایفا می کند، بسیار قدردانی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این دیدار گفت: هلال احمر ایران برای همکاری بیشتر و نزدیک تر با کمیته بین المللی آمادگی کامل دارد.

سید امیرمحسن ضیائی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر ایران از قطعنامه پیشنهادی کمیته در شورای نمایندگان در زمینه گزارش نقض حقوق بین الملل بشردوستانه حمایت خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام آمادگی هلال احمر برای پشتیبانی از عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن، عراق و سوریه گفت: هلال احمر ایران نقش مرکز منطقه ای را در زمینه ارسال کمک به سایر کشورها ایفا می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز