خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشور:

اقدامات ستاد از بدو فعالیت تا پایان انتخابات، پیشگیرانه است/جرائم انتخاباتی به مراجع قضایی ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۱۷۰

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشور گفت: تمامی اقدامات ستاد از بدو فعالیت تا پایان انتخابات، با رویکرد پیشگیرانه انجام می‌شود و چنانچه به جرائم و تخلفاتی در این خصوص برخورد کند مراتب به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا از معاونت اجتماعی و وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مجید اکبرپور گفت: در راستای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه درخصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ستاد ویژه ای در مرکز و به تناسب آن در مرکز استانها و شهرستانها تشکیل شده است. هدف از تشکیل این ستاد، پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می باشد.

وی  با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسی و تخصصی در ستاد، افزود: در ستاد مرکزی، تاکنون سه جلسه تشکیل شده و     ستادهای استانی و شهرستانی هم در کل کشور فعال شده اند و در حال حاظر جلسات به صورت منظم برگزار می شوند.

اکبرپور با بیان اینکه براساس مصوبات جلسه اول ستاد مرکزی بنا بود جلسات ستاد هر 15 روز یکبار تشکیل شود ادامه داد: اما در ماه‌ها و روزهای منتهی به برگزاری انتخابات حسب ضرورت و بنا به تشخیص ریس ستاد فاصله زمانی برگزاری جلسات کمتر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشوردر خصوص اقدامات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهارکرد: این ستاد در راستای اقدامات پیشگیرانه و بر مبنای قوانین و مقررات جاری کشور و به خصوص قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی راه اندازی و اقدامات خود را بر اقدامات پیشگیرانه متمرکز        کرده است و چنانچه به جرائم و تخلفاتی در این خصوص برخورد کند مراتب به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

 وی تصریح کرد: تمامی اقدامات ستاد از بدو فعالیت تا پایان انتخابات، با رویکرد پیشگیرانه انجام می‌شود.

اکبرپور ضمن ارزیابی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و نحوه عملکرد این ستاد در استان‌ها گفت: تمامی استان‌ها به این موضوع در سال 94 پرداخته اند و در همین راستا و همچنین با نگاه به نقشه راه خود که همان بخشنامه انتخاباتی ریاست محترم قوه قضاییه است، ستادهای استانی و شهرستانی فعال شده و گزارش‌های دقیق و مستمر خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد مستقر در معاونت اجتماعی قوه قضاییه اعلام می‌کنند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته درخصوص برگزاری انتخابات، این ستاد فعال بوده و شاهد اقدامات موثری بوده‌ایم، پیش بینی می گردد با نگاه به تجربه سابق و اقدامات جدید این ستاد در پایان برگزاری انتخابات از کارنامه خوبی برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز