خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا:

کاهش ۱۰ هزار نفری تعداد تصادفات منجر به فوت در کشور/۲هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: آمار نشان می‌دهد که حدود ۲ هزار نقطه حادثه خیز در کشور باقی مانده که برخی از این نقاط با اقدامات کوتاه مدت قابل رفع است؛ اما باقی نیاز به اقدامات بلند مدت و میان مدت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ربیع‌زاده در کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اقدامات انجام شده از سال ۸۴ تاکنون باعث شده تعداد تصادفات فوتی ۱۰ هزار نفر کاهش یابد که چنین کاهشی در جهان کم‌سابقه است.

وی با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در کشور اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد که حدود ۲ هزار نقطه حادثه خیز در کشور باقی مانده که برخی از این نقاط با اقدامات کوتاه مدت قابل رفع است اما باقی نیاز به اقدامات بلند مدت و میان مدت دارند.

ربیع‌زاده با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در نقاط حادثه خیز تعداد تصادفات به حداقل رسیده است، ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد کاهش تصادفات، چنانچه دستگاه‌های ذی‌مدخل نیز در خصوص ترافیک همکاری کنند جایگاه ایران در میزان تصادفات که در حال حاضر در سطح جهانی میانه به سمت مثبت است می‌تواند به رتبه‌های اول برسد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: باید در سال‌های آتی حضور پلیس را منتفی کنیم زیرا این حضور در معابر مشکل چندانی را حل نکرده است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم پلیس خود باشند. نظارت‌های تصویری، کنترلی و کنترل تخلفات نشان داده که مردم به سمت این موضوع حرکت کردند که پلیس همواره ناظر بر آنهاست.

وی با اشاره به طرح قرارگاه اربعین گفت: این موضوع از سه ماه گذشته برنامه های ما را تحت‌الشعاع قرار داده است و  همچنین در زیرساخت‌های غرب کشور مشکلاتی وجود داردکه با اقدامات کوتاه مدت سعی در حل آن‌ها داشته‌ایم.

کد خبر : ۳۲۲۷۱۷