خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

نباید تیغ ماموران ناجا کند شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۶۳۷

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در آموزش‌ها تاکید شده که روش‌های برخورد و بکارگیری سلاح باید طبق قانون باشد، اما شاهد برخی مشکلات در این زمینه هستیم، از این رو معاضدت قضایی از همکاران باید انجام شود تا دچار مشکل نشوند و خدایی ناکرده تیغ ماموران ما کند نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت مجلس و هیات رئیسه بتوانیم، وظایف خود را بهتر انجام دهیم؛ گفت: بعد از صحبت‌هایی که در پلیس راهنمایی و رانندگی درباره برخورد با جرائم مشهود داشتیم؛ ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس به صورت قاطع حمایت خود از نیروی انتظامی را اعلام کردند که موجب دلگرمی همکاران ما بود.

وی همچنین با تشکر از ریاست قوه‌قضاییه گفت: رئیس قوه‌قضاییه نیز از اقدامات نیروی انتظامی حمایت کردند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی از اقدامات معاونت حقوقی ناجا در سال‌های گذشته به عنوان یکی از معاونت‌های فعال قدردانی کرد و گفت: معاونت حقوقی و امور مجلس به عنوان نقطه وصل نیروی انتظامی با سه قوه دیگر است هر مقدار در این معاونت ساز و کار بهتری داشته باشیم و امور را پیگیری کنیم، نیازمندی و مشکلات نیروی انتظامی سریع‌تر و آسان‌تر رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با همین قوت به کار در حوزه امور حقوقی مجلس ادامه دهیم تا بتوانیم از ظرفیت سه قوه در راستای اهداف نیروی انتظامی استفاده کنیم.

سردار اشتری گفت: گرچه نمایندگان حمایت خوبی از نیروی انتظامی دارند اما با توجه به مساعدت‌ها وحمایت‌ها همچنان مشکلات زیادی در بحث بودجه و اعتبارات داریم.

وی با تاکیدبر اینکه پایه بودجه‌ای نیروی انتظامی ضعیف است و باید تقویت شود، گفت: الان که در راستای برنامه ششم هستیم، امیدواریم بتوانیم شاهد افزایش رقم بودجه باشیم. هر مقدار بنیه نیروی انتظامی تقویت شود به امنیت، آسایش و آرامش مردم افزوده می‌شود و این مسئله هدف بزرگ نیروی انتظامی است. قطعا با تجهیزات بیشتر بهتر می‌توانیم با ناهنجاری‌ها برخورد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بنای ناجا بر این است که با اتکا به توانمندی خود کار‌ها را انجام دهد و با روحیه جهادی ماموریت‌ها را پیش ببرد و اجازه ندهد که کاری بر زمین بماند، اما حمایت‌ و تقویت ناجا در اجرای ماموریت تاثیر زیادی خواهد داشت.

سردار اشتری گفت: باید نگاه درون سازمانی نیز به نیروی انتظامی داشته باشیم و از کارکنان خود حمایت‌های لازم را انجام دهیم و معاضدت قضایی با روش‌های مختلف اولویت کاری ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: مامورین ما به دلیل تنوع و گستردگی جغرافیایی طبق قانون با جرائم برخورد می‌کنند و در برخی مواقع حق مامور ما ضایع می‌شود و مشکلاتی برای ماموران ما ایجاد می‌شود البته در آموزش‌ها تاکید شده که روش‌های برخورد و به کارگیری سلاح باید طبق قانون باشد، اما شاهد برخی مشکلات در این زمینه هستیم از این رو معاضدت قضایی از همکاران باید انجام شود تا دچار مشکل نشوند و خدایی ناکرده تیغ ماموران ما کند نشود.

وی تاکید کرد: دفاع از حقوق نیروی انتظامی در مجامع مختلف از ضروریات است که این مسئله در معاونت حقوقی باید دنبال شود.

سردار اشتری گفت: امروز در آیین دادرسی کیفری جدید مشکلاتی داریم که آن‌ها را به ریاست قوه‌قضاییه و معاونت وی عنوان کرده‌ایم تا اصلاحات لازم انجام شود در جاهایی که قوانین مشکلاتی برای نیروی انتظامی ایجاد می‌کند، باید به مامورین نیروی انتظامی کمک شود و مواردی که مشخص شده پیگیری شود.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی هر مقدار که با اقتدار بیشتر و توام با رافت کار کند، نتیجه‌اش امنیت بیشتر برای کشور است.

گفتنی است؛ در این مراسم از سردار سرتیپ دوم محمد زارعی توسط فرمانده نیروی انتظامی تقدیر شد و سردار سرتیپ دوم پاسدار حمیدرضا اشراق به مدت سه سال به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی از سوی فرمانده ناجا منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز