خبرگزاری کار ایران

رییس چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه اعلام کرد:

تمدیدمهلت ارسال آثار به جشنوار اعتیاد و رسانه تا 25 آذرماه

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۴۶۷

رییس چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه گفت: دبیرخانه اجرایی جشنواره، در پی استقبال بسیار خوب علاقمندان و درخواست آنها، مهلت ارسال آثار را به جشنواره اعتیاد و رسانه، تا 25 آذر ماه سال‌جاری تمدید کرد.

به گزارش ایلنا، فرزین رحیم‌نظری صبح امروز در نشست خبری جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه که در محل این ستاد برگزار شد، گفت: اولین جشنواره اعتیاد و رسانه حدود 7 سال پیش و در حوزه رسانه‌های مکتوب استارت خورد و با توجه به استقبال علاقمندان، بخش دیداری و شنیداری به آن اضافه شد و دوره‌ بعدی آن نیز غنی تر و پربارتر برگزار شد و امیدواریم دوره چهارم کیفی ترو پربارتر از دوره های پیشین برگزار شود .

وی با اشاره به اهداف جشنواره بیان کرد: حساس‌سازی رسانه‌ها نسبت به مقوله اعتیاد و مبارزه با آن، تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و دیده شدن آثار رسانه‌ها در این عرصه از جمله اهداف مهم جشنواره می‌باشد.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدرتصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد در تلاش هستیم یک جریان‌سازی رسانه‌ای علیه اعتیاد بوجود آوریم و اهالی رسانه بیشتر به این موضوع بپردازند که خوشبختانه طی دو سال گذشته و با مطرح شدن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد، مشارکت مردم و مسوولان در این حوزه جدی‌تر شد.

رحیم‌نظری ادامه داد: معتقدیم هر فردی در هر قشری از جامعه، قدمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد بردارد،‌ ارزشمند است، چرا که یک نوشته، یک خبر، یک قطعه موسیقی، یک فیلم یا تیزر می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در عدم گرایش مخاطب به اعتیاد داشته باشد.

وی افزود: طی دوسال گذشته وزیر کشور و دبیرکل ستاد، جلسات مختلفی با گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، خیرین، مددکاران، بسیج، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)... با هدف ایجاد حساسیت و مشارکت‌جویی اقشار مختلف جامعه برگزار کرد که شاهد جهش خوبی در فرآیند مبارزه با مواد مخدر بودیم.

رییس چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه اظهار داشت: بعد از این جلسات، گروه‌های مختلف به صورت خودجوش به فعالیت پرداختند و آثاری را خلق کردند، به عنوان مثال در یک سال و نیم گذشته 4 فیلم سینمایی همچون عصر یخبندان، لامپ صد و... ساخته شد که نشان از ایجاد دغدغه اهالی سینما به مقوله اعتیاد است. در این فیلم‌ها، آگاهی‌های خوبی در زمینه عواقب و عوارض سوء گرایش به اعتیاد به مخاطبان منتقل شده است .

رحیم‌نظری با بیان اینکه رسانه‌ها‌ بازوان اصلی ستاد در تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: گرایش به سمت استفاده از موادمخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها زنگ خطری است که تمام اقشار مختلف مردم باید با حساسیت متوجه آن باشند، در این راستا نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در جهت افزایش آگاهی مردم و مسوولان و و مشارکت‌جویی آنان بی بدیل است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مبارزه با اعتیاد باید عزم ملی ایجاد شود،‌ گفت: در این راستا نیاز به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر داریم و همه دستگاه‌ها و گروه‌های مرجع در جامعه می‌بایست در این عرصه همکاری کنند به گونه‌ای که این مسئله دغدغه همگان شود.

مدیرکل روابط عمومی ستاد در ادامه به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره اشاره و بیان کرد: تاکنون 170 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و با توجه به تماس مکرر علاقمندان، مهلت ارسال آثار به جشنواره اعتیاد و رسانه، تا 25 آذر ماه سال‌جاری تمدید شد، لذا علاقمندان می‌توانند آثار خود را در حوزه رسانه‌های مکتوب در بخش‌های خبر، گزارش، گفت و گو، مقاله، یادداشت و سرمقاله، نقد، عکس خبری، طرح و کاریکاتور ارسال کنند.

به گفته رحیم‌نظری، رسانه‌های شنیداری می‌توانند آثار خود را در بخش‌های مستند، مستند گزارشی، و اطلاع‌رسانی، برنامه تعاملی، برنامه گفت و گو محور، نمایش رادیویی، برنامه مجله ای، پادکست، آنونس آرم استیشن و رسانه‌های دیداری در بخش‌های فیلم کوتاه داستانی، فیلم های بلند ویدیویی، برنامه های ترکیبی، مستند، پویا نمایی، نماهنگ و تله تئاتر ارسال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره بهمن ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان برای اطلاع از چگونگی شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به نشریات کثیر الانتشار و همچنین سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر به نشانی  www.dchq.ir فرم های مربوطه را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز