خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان خبر داد

تسهیل دسترسی پژوهشگران و مستعدان برتر به خدمات آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۷۳۳

پرویز کرمی از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملّی نخبگان و شبکۀ آزمایشگاهی فناوری‌های معاونت علمی به منظور پشتیبانی از صاحبان استعداد برتر در زمینة فعالیت‌های تجربی و آزمایشگاهی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، پرویز کرمی؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملّی نخبگان و شبکۀ آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: این تفاهم نامه به منظور پشتیبانی از صاحبان استعداد برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در زمینة فعالیت‌های تجربی وآزمایشگاهی است و مشتمل بر یک مقدمه، هفت مادّه و دو تبصره به امضای مسولان بنیاد ملی نخبگان و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی رسیده است و اجرای آن از تاریخ 16/8/94 الزامی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد مسیری هموار برای استفادة برگزیدگان علمی بنیاد و افراد تحت پوشش تسهیلات بنیاد از امکانات مراکز آزمایشگاهی است، ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد در سال تحصیلی 95- 1394، دانش‌آموختگان برتر مشمول جایزه‌های شهید دکتر چمران و دکتر کاظمی آشتیانی در سال 1394 و استادان سرآمد در سال 1394مشمولان این تفاهم‌نامه هستند و مجاز است در صورت نیاز سایر برگزیدگان خود را نیز مشمول تسهیلات این تفاهم‌نامه کند و این موضوع به صورت رسمی به شبکه اعلام می شود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: معرفی مشمولان تفاهم‌نامه به شبکه، تأمین 60 درصد هزینه‌های آزمایشگاهی مشمولان و نظارت کلان بر اجرای تفاهم نامه از جمله تعهدات بنیاد ملی نخبگان در این تفاهمنامه است.

وی در ادامه هماهنگی میان مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه به منظور تسهیل استفاده مشمولان از خدمات اعتباری آزمایشگاهی را از جمله مهمترین تعهدات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی دانست و ادامه داد: تهیۀ گزارش خدمات ارائه شده به مشمولان بنیاد به صورت مرحلهای (هر سه ماه یک‌بار) و روزآمدسازی پایگاه اطلاعاتی مرتبط با مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه، از دیگر مواردی است که در راستای تحقق اهداف مورد نظر بر عهده شبکۀ آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قرار گرفته است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه درباره فرآیند اجرایی‌سازی این تفاهم نامه گفت: طبق آنچه در تفاهمنامه مقرر شده است، بنیاد مشمولان را برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی به شبکه معرفی میکند. و پس از استفاده مشمولان از خدمات مراکز آزمایشگاهی، صورت حساب هزینهها توسط مراکز آزمایشگاهی به شبکه اعلام می شود، شبکه در دوره‌های زمانیِ متناوب (هر سه ماه یک بار) گزارش‌های مالی تسهیلات اعطایی را در اختیار بنیاد قرار می‌دهد  و در انتها بنیاد هزینۀ خدمات دریافت شده از مراکز آزمایشگاهی را با شبکه تصفیه حساب می‌کند.

پرویز کرمی در پایان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهمنامه، ضمن تسهیل دسترسی پژوهشگران و مستعدان برتر به خدمات آزمایشگاهی و فراهم کردن موجبات ارتقای تجربیات دانش فنی دانشجویان و دانش‌آموختگان برتر کشور، به رشد و تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی در راستای نیازهای کشور کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز