خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

واگذاری مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین به هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۳۸۸

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت:با توجه به وظایف تعریف شده از سوی ستاد اربعین مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در عراق و امداد و نجات در ایران در ایام اربعین به هلال احمر واگذار شده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی پنجشنبه در نشست بررسی آیین نامه ها و دستور العمل های آتی جمعیت هلال احمر استانهای خوزستان و لرستان در محل فرمانداری ویژه آبادان افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از نقطه صفر مرزی چذابه، شلمچه و مهران تا کربلا معلی بر عهده هلال احمر است و در این خصوص نیز در طول مسیر هایی که زائران ایرانی حرکت می کنند برنامه ریزی مناسبی انجام شده است.

وی بیان داشت:هر ارگانی که قصد ارائه خدمات به زائران در اربعین در داخل عراق را دارد باید با هماهنگی جمعیت هلال احمر کشور و زیر نظر سفارت ایران در عراق عمل کند.

احمدی اظهار داشت:در داخل کشور نیز طبق وظیفه اعلام شده جمعیت هلال احمر، وظیفه امداد و نجات در شرایط اضطراری را برعهده خواهد داشت و در دو استان خوزستان و ایلام نیز با هماهنگی استانداران این دو استان به شرط حفظ آمادگی برای مقابله با بحران آماده ارائه خدمات مناسب به زائران حسینی(ع) هستیم.

وی وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر را آمادگی در شرایط بحران و ماموریت های امدادی عنوان کرد و بیان داشت:تامین خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز زائران ایرانی تا نقطه صفر مرزی بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

وی گفت:مراسم اربعین حسینی یک حرکت مردمی است و باید مردمی نیز باقی بماند لذا تلاش می شود خدماتی به منظور تسهیل در حرکت زائران اربعین حسینی(ع) ارائه شود و در این راستا هلال احمر نیز وارد عمل شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی(ع) توصیه کرد در گام نخست گذرنامه و روادید سفر به عراق را تهیه و بعد به سمت مرز حرکت کنند و در طول سفر نیز توصیه های بهداشتی را مد نظر قرار داده و با توجه به سردی هوا لباس گرم همراه داشته باشند.

احمدی افزود:با توجه به برنامه ریزی سازمان حج و زیارت زائران بین سه مرز شلمچه، چذابه و مهران توزیع تا در هنگام خروج و ورود به کشور با مشکل روبه رو نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سالجاری افزود:هلال احمر با توجه به وظیفه خود برای حضور حداکثر مردم در انتخابات با حفظ بی طرفی وارد می شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور به همراه هیاتی از پایانه مرزی شلمچه بازدید و روند آمادگی دستگاه های اجرای ستاد اربعین را بررسی کردند.

علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از استقرار 13 پایگاه امداد و نجات این جمعیت در ایام اربعین حسینی در مسیر های منتهی به مرزهای بین المللی شلمچه در خرمشهر و چذابه در سوسنگرد خبر داده بود.

ولی الله حیاتی معاون استاندار خوزستان و فرماندار خرمشهر نیز از اختصاص 20 ورودی گذرنامه در مرز عراق برای آسان شدن تردد زائران عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داد.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی و جاده ای، فوریت های پزشکی و دستگاه های حمایتی و خدماتی نیز بر اساس برنامه ریزی در ایام اربعین در مرز شلمچه مستقر می شوند.

در استان خوزستان دو مسیر اهواز- چذابه و خرمشهر- شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز