خبرگزاری کار ایران

احمد حکیمی‌پور در غرفه ایلنا:

نباید نسبت به گزارش حسابرسی حاشیه‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۰۱

عضو شورای شهر تهران گفت: قصد داریم درجهت انضباط و شفافیت مالی در شرکت‌های شهرداری بیشتر ورود کنیم.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره مساله گزارش حسابرسی سال 92 شهرداری در شورای شهرتهران با بیان اینکه حسابرسی کار قانونی شوراست؛ گفت: ما تاکنون تنها گزارش حسابرس را استماع کرده‌ایم و به عنوان شورای شهر نظری نداده‌ایم.

وی با تاکید براینکه حسن شورای چهارم آن است که این کار را جدی‌تر دنبال می‌کند، ادامه داد: طبیعتا پس از مشاهده گزارش حسابرس و دریافت پاسخ شهرداری با شهردار در خصوص مسائل و ابهامات موجود به بحث می‌نشینیم تا بحث‌های قابل اصلاح، اصلاح شده و اگر مساله‌ای نیز اشتباه بوده است یا اختلافی میان حسابرس شهرداری و حسابرس شورا وجود داشته آن را حل و فصل کنیم.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه قصد داریم درجهت انضباط و شفافیت مالی در شرکت‌های شهرداری بیشتر ورود کنیم، اظهار کرد: من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و شهرداری نیز از این موضوع استقبال می‌کند همچنین باید توجه داشت که این مساله حاد نیست و نباید درباره آن حاشیه درست شود.

عضو شورای شهر تهران در خصوص تاسیس نهاد ذی‌حسابی مستقل در شورا خاطرنشان کرد: این بحث قدیمی بوده و باید مشکل قانونی آن را حل کنیم.

وی با بیان اینکه نحوه کنونی انتخاب ذی‌حساب براساس مصوبه مجلس است، اظهار کرد: باید از طریق مجلس این مساله را اصلاح کنیم تا ذی‌حسابانی که از شورای رای می‌گیرند عملا حقوق بگیر شورا و پاسخگو در برابر شورا باشند این درحالی است که در حال حاضر روال به این صورت نیست و شهردار ذی‌حساب را معرفی کرده و ما باید به او رای دهیم.

حکیمی‌پور با تاکید براینکه این مساله نقص قانونی دارد و باید آن را حل کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر کارگروهی در این راستا تشکیل شده و کمیسیون حقوقی و نظارت و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز این موضوع را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز